Met de campagne ‘Waardeer het, Repareer Het’ wil het Nederlanders aanzetten om kapotte spullen een tweede leven te geven door ze te repareren. Er is een brede campagne gericht op consumenten ontwikkeld met een online platform ‘Waardeer het, Repareer Het’ dat consumenten helpt om zelf aan de slag te gaan. Voice-assistent voor Google Home en Google Assistent worden ingezet om repareren eenvoudiger te maken. Er is op inhoud samengewerkt met meerdere partijen. Prof. Dr. Ir. Ruth Mugge, hoogleraar Ontwerpen voor Duurzaam Consumentengedrag aan de TU Delft is als wetenschapper verbonden aan de campagne. De Campagne speelt ook in op een dubbele moraal die de Nederlander heeft rondom het onderwerp Repareren, aldus Lucy van der Helm, directeur van SIRE : “Aan de ene kant zegt 79% van de Nederlanders hun spullen eerst te repareren en het zonde te vinden om spullen weg te gooien, maar aan de andere kant gooien we gemiddeld per persoon per jaar alleen al 18 kilo elektrische apparaten, 15 kilo textiel en 16 kilo overige spullen, zoals meubels en speelgoed, weg. Terwijl naar schatting een kwart tot de helft hiervan nog te repareren is. We willen de waarde van onze spullen én de waarde van repareren onder de aandacht te brengen. Daarmee maken we Nederland met z’n allen een beetje mooier. En handiger.”