login leden
nieuws  11-04-2022 

Circo classes circulair ontwerp in 2022

Bij iedere ontwerpkeuze moeten we ons gaan beseffen dat het toegepaste materiaal niet uit de lucht komt vallen en vervolgens niet voor eeuwig in het ontwerp blijft zitten. Om circulair te kunnen ontwerpen gaan we tekenen in 4D: de factor tijd wordt geïntegreerd in al onze ontwerpkeuzes. Fieke Grooters, architect en CIRCO-trainer, nam je in de inspiratie en kennissessie Circulair Ontwerp. Hoe dan? op MaterialDistrict al mee in dit 4D ontwerp aan de hand van concrete cases. Voorzie jezelf nu van kennis en inspiratie om dit in jouw praktijk toe te passen en je verder te ontwikkelen in circulair ontwerp. Meld je aan voor een Circo class voor juni of november

 

BNA organiseert deze en bni leden kunnen* voor hetzelfde tarief deelnemen. Zet hiervoor bni bij inschrijving achter jouw achternaam.

 

 

 

NB)

 

*) voor overig aanbod BNA academie geldt voor bni leden het niet leden tarief 

 

nieuws  08-04-2022 

Subsidieovereenkomst met de Europese Commissie voor ECIA

 

Building Connections for a Stronger Profession

 

bni is aangesloten bij de ECIA en daarom verheugd over dit nieuws. Creatief Europa is het kaderprogramma van de Europese Commissie voor steun aan de culturele en creatieve sectoren. De oproep voor Europese netwerken voor culturele en creatieve organisaties die in 2021 uitkwam, had als doel ongeveer 30 netwerken in de culturele en creatieve sectoren te ondersteunen. We zijn blij en dankbaar dat de European Council of Interior Architects is geselecteerd. ECIA heeft de overeenkomst deze week ondertekend voor het projectplan Building Connections for a Stronger Profession (BCSP). Het project zal 3 jaar lopen en heeft verschillende deelprojecten.

nieuws  01-04-2022 

New: NOOK – Cross-pollination, The Power of Collaboration

video

 

Vandaag verschijnt de nieuwste editie van Nook met als thema: Cross-pollination, The Power of Collaboration.

 

Architectenbureaus bestaan tegenwoordig niet meer alleen uit architecten. Het zijn vaak collectieven van interieurontwerpers, architecten, strategen, grafisch ontwerpers, 3D-kunstenaars, productontwerpers en softwareontwikkelaars die afkomstig zijn uit verschillende landen en met verschillende educatieve of culturele achtergronden.

De centrale vraag die we in dit nummer stellen is waarom zoeken studios aansluiting bij andere disciplines? We interviewden een aantal oprichters van transdisciplinaire studio’s die allemaal streven naar het creëren van de voorwaarden voor kruisbestuiving.

 

We spraken oa. met Kjetil Thorsen en Craig Dyckers van architectenbureau Snøhetta; production designer Adam Stockhausen (The Grand Budapest Hotel, West Side Story); regisseur Luca Gaudagnino (Call Me by Your Name) wiens studio de interieurs voor de Aesop winkels in Londen en Rome ontwierp; Forensic Architecture een collectief van architecten, kunstenaars, filmmakers en activisten die schendingen van de mensenrechten wereldwijd onderzoeken; en met Ruud Belmans, creative director Interior Design van WeWantMore.

 

Een nummer vol inspiratie met verhalen van transdisciplinaire ontwerpstudio’s die bruggen bouwen tussen architectuur en andere disciplines.

 

Word lid of bestel Nook via deze link 

 

 

 

 

nieuws  31-03-2022 

Alles over het STAP-budget

Je hebt een ambitie, een droom of skills die je naar een hoger niveau wil tillen. Wat je alleen nog nodig hebt is een opleiding of training die bij je past. Met €1000,- STAP-budget is die training binnen handbereik. En het allermooiste: je hoeft er vaak zelf helemaal niets voor te betalen. Hoe dat werkt? Dat gaan we je vertellen!

 

Wat is het STAP-budget?

 

De subsidieregeling STAP-budget is een regeling van de Nederlandse overheid waarmee zowel werkenden als werkzoekenden 1.000 euro (inclusief btw) per jaar kunnen krijgen voor het volgen van opleidingen, trainingen of cursussen.

 

Wie kan het STAP-budget aanvragen?

Het STAP-budget is voor iedereen beschikbaar. Het maakt niet uit of je in loondienst bent, ZZP’er of ondernemer bent, of momenteel geen werk hebt. Zolang je maar een aantoonbare band hebt met de Nederlandse arbeidsmarkt.

 

Je kunt het STAP-budget aanvragen als:

●      je achttien jaar of ouder bent
●      je geen studiefinanciering (DUO) of AOW ontvangt;
●      jij (of je partner) de Nederlandse nationaliteit hebt of een andere nationaliteit van een land binnen de Europese Unie;
●      je volksverzekerd bent. Dit ben je als je in de afgelopen 27 maanden minstens 6 maanden in Nederland hebt gewoond, gewerkt of een uitkering hebt ontvangen.

 

Wat kan ik volgen?

Met het STAP-budget kun je trainingen en opleidingen volgen bij erkende opleiders. In het Scholingsregisterkun je al deze trainingen en opleidingen vinden. Staat je training er niet tussen, dan kun je deze helaas niet met het STAP-budget volgen.

 

Zo werkt het

1. Kies een training of opleiding
Zoek ik het Scholingsregister van UWV de training of opleiding uit die jij wil volgen. Check ook meteen even wanneer de scholing begint. Je kunt je alleen inschrijven voor trainingen of opleidingen die minimaal 4 weken na de start van het tijdvak beginnen.
2. Ontvang je STAP-aanmeldingsbewijs
Vraag via de website van de door jouw gekozen opleider het STAP-aanmeldingsbewijs aan. Bij Competence Factory doe je dat door een plek bij je training of opleiding te ‘reserveren met het STAP-budget’.
3. Maak je aanvraag officieel
Vraag het STAP-budget officieel aan via het STAP-portaal van UWV. Dat klinkt spannender dan het is, maar toch hebben we wat tips voor je:
●      Zet je wekker en zorg dat je er vroeg bij bent;
●      Check vooraf of je kunt inloggen met je DigiD;
●      Zorg dat je je STAP-aanmeldingsbewijs bij de hand hebt.
4. Ontvang je antwoord
Yes! Je inschrijving is goedgekeurd
Tijd voor een feestje! Wanneer UWV je aanvraag heeft goedgekeurd, ontvang je een definitieve bevestiging.
Helaas, je inschrijving is afgekeurd
Niet iedere aanvraag wordt door UWV goedgekeurd. Je kunt het tijdens een volgend tijdvak nogmaals proberen.

 

Aanvraagtijdvakken en subsidieplafonds 2022

Je kunt het STAP-budget één keer per kalenderjaar aanvragen. Als je bijvoorbeeld in maart al STAP-budget hebt ontvangen, kun je in de andere tijdvakken van 2022 niet nog een aanvraag indienen.

●      1 mei tot en met 30 juni 2022 (€ 36,1 miljoen)
Eerst mogelijke startdatum: 29 mei 2022
Uiterste startdatum: 30 september 2022
●      1 juli tot en met 31 augustus 2022 (€ 36,1 miljoen)
Eerst mogelijke startdatum: 29 juli 2022
Uiterste startdatum: 30 november 2022
●      1 september tot en met 31 oktober 2022 (€ 36,1 miljoen)
Eerst mogelijke startdatum: 29 september 2022
Uiterste startdatum: 31 januari 2023
●      1 november tot en met 31 december 2022 (€ 36,0 miljoen)
Eerst mogelijke startdatum: 29 november 2022
Uiterste startdatum: 31 maart 2023

 

De belangrijkste tips

●      Zet het begin van alle aanvraagtijdvakken in je agenda
Het budget voor de regeling is beperkt. De regeling heeft voor ieder aanvraagtijdvak een studieplafond van € 36 miljoen. Dat klinkt misschien als een hele smak geld, maar de pot is sneller op dan je denkt.
●      Zoek vooraf al een geschikte opleiding, training of cursus
Dan ben je tijdens de aanvraag geen tijd meer kwijt aan het zoeken naar een opleiding, training of cursus. Zo vergroot je de kans dat er nog overheidsbudget beschikbaar is.
●      Zorg ervoor dat je via DigiD kunt inloggen
Zo voorkom je dat je niet kunt inloggen op het STAP-portaal van UWV.
Kun je nog niet inloggen via DigiD? Vraag dan hier een DigiD aan.

 

Klaar voor jouw volgende STAP?

Investeer in jezelf én de toekomst met een creatieve training of opleiding. Dit kan bijvoorbeeld bij Competence Factory een door NRTO erkende opleider. Je kunt je daar voor alle trainingen en opleidingen inschrijven met het STAP-budget. Voor sommige opleidingen zul je zelf nog een deel van de kosten moeten financieren, maar een groot deel van de trainingen kun je volledig met het STAP-budget kosteloos volgen. Van Free Publicity tot Customer Journey Marketing, er zijn ruim 20 trainingen die je gratis kunt volgen. Competence Factory vind het belangrijk dat je aan de slag kunt met je eigen praktijksituatie, daarom zijn er kleine groepen en krijg je les van gepassioneerde professionals met een succesvolle eigen praktijk. Zeker zijn van een plek? Je kunt nu alvast vrijblijvend een vooraanmelding doen door je in te schrijven op de website via de STAP optie. Deze trainingen volg je altijd vanuit een locatie aan het stationsplein in hartje Utrecht.

 

 

Dit artikel is geschreven door Competence Factory – Creative Business School

Auteur: Evy Brans
Link 

 

nieuws  23-03-2022 

Hospitality as empowerment for refugees

 

Over the past half a century and more, Europe has been a destination for refugees from many places. Due to the recent invasion of Ukraine, however, a large portion of these refugees are suddenly coming from within Europe itself. In this new development, the geographic proximity of the crisis and the rapid policy action required from neighboring countries to assist refugees fleeing the war has also raised new legal and political possibilities. How can designers react to this and work directly with refugees to help them regain control and dignity in their own lives?

 

Today the professional association of Dutch interior architects, BNI, introduces Ilaria Palmieri, an Italian interior designer currently attending the MA course Interior Architecture (INSIDE) at the Royal Academy of Art (KABK) in The Hague.

 

After completing her baccalaureate in Italy at the Politecnico di Milano, she decided to challenge herself by studying at an art school, keeping in mind what someone once said to her: “To be a designer within an artistic environment is a privilege—being able to find possibilities through reaching people’s hearts.” She was attracted to the Netherlands by its open-minded and developing design scene.

 

Ilaria Palmieri

 

BNI reached out to Ilaria after coming across her master’s thesis, which she submitted just a month ago, entitled “To be a host in a hosting country. Hospitality as empowerment in refugee camps.”

Her research is indeed focused on the precarious situation many people must deal with while living in refugee centres. She questions whether a spatial understanding of the notion of hospitality could lead to interesting design proposals that would empower refugees and give them more control over their lives, despite the uncertainty they face.

 

BNI asked Ilaria some questions to gain a deeper understanding of the motivations that brought her to undertake this path as a designer here in the Netherlands, and to discover which goals she is pursuing. It is relevant to mention that our conversation with Ilaria occurs at a stage when she is just starting to translate her research phase into the design proposal.

 

Why did you decide to write a thesis on this topic?

 

Over the last years, I finished my studies, started office work, quit it, then started studying again, since I have been asking myself where my skills and my passions could make a relevant contribution to one of the most critical phenomena of (this) time: migration and displacement. In 2017, I had the opportunity to volunteer for an asylum seeker reception centre in Sicily. At the time I had just completed my Bachelor’s in Interior Design and I was eager to understand where my knowledge could better fit. In the weeks I spent at the asylum seeker reception centre, I asked myself if there could be a possibility for me to work for these people and these situations. Much has been said to this extent. Much has been criticised. Much has also been done. When I approached my research, knowing this frightened and discouraged me from pursuing this path. Nevertheless, I wanted to see if there might be a personal way for me to step into this field and to understand how the subject of the design, meant at its wider significance, could create a relevant perspective in approaching this topic.

The two main questions I tried to investigate with my research are:
How do we move from a place of surviving to a place of belonging?

How can offering hospitality to strangers be made a basis for the narrative of citizenship?

 

How can design interventions benefit people living in centres for refugees?

 

This question is particularly relevant for me at this stage of my work. I spent the last five months digging into research and writing about it, trying to get as close as possible to an honest understanding of the dynamics in refugee centres. My research has mainly been focused on the situation in Italy, but I am now trying to achieve a design that seeks to revisit the notion of hospitality that we are used to when talking about refugees.
The current Ukrainian crisis is teaching us a lot from this point of view. New possibilities are being put on the table concerning the policy for refugees. Why can’t design follow it up?
I am interested in a design that comes from the bottom up, not the other way round. Too many are the design proposals for shelters that come top-down. How can design intervene with what we already have? I am interested in a design proposal which explores the domesticity of current shelters for refugees; be it private houses, gyms, refugee centres, churches, and so on. As you see, I don’t yet have an answer to your question, but maybe my research can formulate an additional question besides: Which kind of design can intervene within the precarious situation of refugee camps? For sure a participatory and social design is the path I am pursuing at the moment. My research speculates on the domestic environment that may emerge through processes of listening, tracing, and drawing together with those living on the front line of precariousness inside refugee camps.

 

Is the role of design in refugee centres just functional or can it also be aesthetical?

 

The debate around functionality and aesthetic in architectural design has been part of my practice for a while. I can say with regard to my research that the notion of representativeness is particularly relevant. If we understand aesthetics as something that is concerned with the production of art, then I would say that the role of design in refugee centres can also be aesthetic, because it then derives from a collective action.

 

Were there challenges in writing your thesis?

 

My research explores how an understanding of a space can help in responding to the current situation of the increasing displacement of people across the planet. Many possible solutions are being given to the extent of providing shelters for migrants in precarious situations. Many of these solutions seem to attempt to normalise this precarity. But so little attention has been given to the perception migrants have of that precariousness.
How can my response to such phenomena go beyond merely providing shelter, to understanding the relationship between displacement and belonging?

 

To achieve this I needed, as said, to get as close as possible to the dynamics of refugee centres. But I encountered so many barriers to get into one camp or even talk to someone living there. This tells a lot about the accessibility, visibility, and possibilities to represent and even talk about these spaces. Rather than seeing it as an obstacle in proceeding with my work, I decided to take it as a challenge. When I finally realised I was not going to enter and document any refugee camps myself, I decided to elaborate a different methodology to research those places. Interviews and drawings became the tool for me to develop knowledge on the topic I was investigating. Along with that came the necessity to be honest regarding my research. Within this kind of work it is quite easy to cross the line and pass from being a researcher to being an outsider imposing their view on something. I have to say I am happy with how I conducted my research, I learned a lot.

 

How do we move from a place of

surviving to a place of belonging?

 

What have you learned about the role of design in refugee centres that you did not know before starting to write your thesis?

 

I definitely discovered the necessity to operate from the inside, to understand the dynamics that each refugee centre has, and that each typology of shelter has. I learned a lot about the relevance of participatory design. My research revealed how a sense of belonging to a place does not always lay in a physical claim of territory. Rather, it showed how the use of typology of spaces could be a fundamental tool to gain control of that territory. A control that could serve as support in the uncertainty of living in refugee camps. That control passes through the notion of hospitality. I met cases where refugees are not allowed to have visitors in the place where they temporarily live. They are not allowed to have friends over for dinner, sometimes they are not even allowed to cook. Refugees do not want to feel like they belong to these temporary structures. Yet, they spend a lot of time there and being in charge of the organisation and management of the social spaces inside the structures could be the tool that would empower them, giving dignity to their precarity. It is important to remark that, even if refugees do not explicitly look for a sense of belonging, there should be a right for them to dwell in the place where they are. I am very curious to discover what people living in refugee camps would do, which spaces would they organise if they had the chance to invite someone over; to invite someone in a place that legally does not belong to them; a place that is not a public one, but a place where they, after all, live.

 

So little attention has been given to the perception

migrants have of [their own] precariousness.

 

Do you see connections between your research and the current Ukrainian crisis, in which families are opening up their houses to host refugees?
 
Of course, I do see a connection. At the moment I am working exactly on this. The current Ukrainian crisis is geographically so close to me, here and in Italy. What is happening, as I also said before, is revealing new legal and political possibilities for refugees. I do not know much about the situation in the Netherlands, but in Italy it is one of the first times that citizens are opening up their houses for refugees. What we had in mind so far are hotspots, hubs where migrants are being identified and situated in different places. What is happening now is showing us a different perspective, a domestic one. I asked myself what would happen if my design phase switched from having refugee centres as case studies, to rather investigating the domestic dynamics in private houses opened up to host refugees. I do hope that what I learned, and will still learn and discover with my research about the need for refugees to be empowered by being a host in a hosting country, could be a hint for all the families that are now, on the other side, hosting migrants in their houses.

nieuws  22-03-2022 

Partnernieuws Rockfon

 

 

Rockfon heeft zich aangesloten als partner bij bni. Rockfon biedt akoestische oplossingen die uitmuntend presteren en daarnaast ook nog eens mooi en duurzaam zijn, waardoor jouw projecten net zo goed klinken als ze eruit zien.

 

Met zes decennia ervaring, bieden de steenwol oplossingen van Rockfon (onderdeel van de ROCKWOOL Group) de best mogelijke akoestiek, die bijdraagt aan stille, gezonde ruimtes waar mensen zich kunnen concentreren, beter herstellen na ziekte en zich gezonder en gelukkiger voelen.

 

De producten zijn gemaakt van vulkanisch gesteente, bestand tegen schimmels en bacteriën, gemakkelijk te reinigen en brandveilig. De uiterst matte en extreem witte plafondpanelen zorgen voor een hoge lichtreflectie waarmee je het energieverbruik verlaagt en het visuele comfort verbetert. Combineer ze met een mat wit ophangsysteem voor een rustige uitstraling of kies voor een verdekt of semi-verdekt profielsysteem.

 

Voor ruimtes waar een verlaagd plafond niet geschikt of gewenst is, zijn er de open plenum oplossingen, waaronder akoestische plafondeilanden, baffles en wandpanelen. Ook verlijming van de panelen behoort tot de mogelijkheden.

 

Kies uit een breed scala aan texturen en kleuren die passen bij jouw stijl. Naast het Rockfon Color-all assortiment met plafondpanelen in 34 kleuren geïnspireerd op de natuur en passend bij de laatste designtrends, biedt Rockfon nu ook akoestische plafond- en wandeilanden aan in 11 Color-all kleuren (Rockfon Eclipse Colour) of in elke NCS kleur naar keuze (Rockfon Eclipse Customised).

 

Laat je inspireren door The Colours of Wellbeing:

 

 

nieuws  02-03-2022 

Extra ledenmail ivm situatie

Wij delen onze ledenmail dit keer publiek

 

 

 

 

Acties

Kunnen we iets voor je delen? Mail info@bni.nl

 

Atelier Pro heeft onderstaande actie opgezet. Lever spullen graag zo snel mogelijk af op: Kerkhoflaan 11a, 2585 JB Den Haag tussen 09.00 en 17.00 uur. Er is vooral veel……….nodig

 

Dear collegues,
We are going to place a donation boxes at Atelier Pro for the refugees and people in Ukraine. Boxes are going to be delivered to Polish-Ukrainian border and from there distributed on the place for the refugees and go further to Ukraine.
If you would like to contribute, we have a list of items that are most needed:

General :

Sleeping bags
Linens
Pillows
Heaters
Generators and fuels for them
Batteries
Power banks
Extenders and electronic tees
Medical kits
Hygienic kits
Diapers and pads
Something for kids, to cheer them up

From the resources in Ukraine : food and clothes are not needed.

 

Lees hier meer over de actie van architect Crispijn van Sas

 

Een overzicht van hulpacties voor de burgers van Oekraïne vind je ook op het platform van Mathijs Jaspers onder: ditkanjijdoen.nl Laat hem weten welke andere acties er ook bij moeten of deel jouw actie.

 

Huis openstellen? Lees hier verder.

 

The Optimist deelde dit blog met veel inspiratie om iets te doen.

 

 

 

 

 

nieuws  23-02-2022 

MaterialDistrict Utrecht zet vol in op circulaire economie


Na drie jaar is het enige jaarlijkse evenement voor materiaalvoorschrijvers uit alle sectoren van de ruimtelijke vormgeving terug op een nieuwe locatie. Met 125 exposanten, een tentoonstelling met 250 materialen en een lezingenprogramma met 50 sprekers staat MaterialDistrict Utrecht van 5 tot en met 7 april 2022 weer bol van de materiaalinspiratie, ditmaal in de Werkspoorkathedraal Utrecht. Het evenement zet vol in op de circulaire economie.

 

 

 

Hoe kun je circulair bouwen? Welke materialen dragen bij aan een gezonde leefomgeving? Gaan we straks energie besparen of opwekken met slimme materialen? MaterialDistrict Utrecht (voorheen Material Xperience) is het enige jaarlijkse evenement in Nederland dat materiaalfabrikanten en voorschrijvers van materialen uit alle sectoren van de ruimtelijke vormgeving bij elkaar brengt en antwoord geeft op de belangrijkste vragen op weg naar een circulair gebouwde en ingerichte omgeving. Alle 250 geselecteerde materialen van de jaarlijkse expositie vallen binnen één of meerdere van de drie duurzame thema’s.

 

Dit jaar tonen meer exposanten dan ooit (materiaal)innovaties binnen de thema’s Circulariteit, Wellbeing en Energietransitie, een direct gevolg van het MaterialDistrict Innovation Fund dat in 2019 door MaterialDistrict is opgericht. Startups en ontwerpers kunnen uit het fonds subsidie krijgen op hun beursdeelname. Een onafhankelijk adviescomité vervult een belangrijke rol in het scouten van startups en het beoordelen van subsidieaanvragen.

 

 

MaterialDistrict Utrecht staat bekend om haar spraakmakende lezingenprogramma, waarin gerenommeerde (inter)nationale architecten, wetenschappers, ontwerpers en andere experts de laatste ontwikkelingen op materiaalgebied delen met het publiek. Ook dit jaar zijn er simultaan twee theaterprogramma’s waarin een line-up van maar liefst 50 sprekers hun kennis en ervaring met de bezoeker delen.

 

MaterialDistrict Utrecht vindt plaats van 5 tot en met 7 april in de Werkspoorkathedraal in Utrecht. Met 6.000 verwachte bezoekers, 125 exposanten en 5.800 m2 oppervlakte staat hét materialenevenement voor (interieur)architecten en R&D-professionals weer volledig in het teken van materiaalinnovaties voor het ruimtelijke domein: Architectuur, Interieur, Tuin- & Landschapsarchitectuur, Leisure, Tentoonstellings- & Decorbouw en Meubel- & Interieurbouw.

 

bni & Material District

 

In vervolg op de inspiratiesessie “Circulair interieurontwerp: hoe dan?” (bni en Stichting Insert tijdens de Week van de Circulaire economie) organiseren wij een vervolg op Material District op woensdagmiddag 6 april 14.00- 15.30 uur. Info over inhoud volgt zsm op deze pagina en in onze agenda.

 

Leden bni maken gebruik van de leden link voor een gratis ticket uit bni-ledenmail die zij uiterlijk eind februari ontvangen.

 

 

Openingstijden
Dinsdag 5 april, 10:00-18:00 uur
Woensdag 6 april, 10:00-18:00 uur
Donderdag 7 april, 10:00-17:00 uur

 

nieuws  10-02-2022 

Rob Parry, 96 jaar, opent eigen tentoonstelling

 

 

Op 27 januari 2022 opende ons oudste lid Rob Parry (Den Haag, 1925) de tentoonstelling over zijn werk bij Maison Gaspard de Coligny. Rob Parry ontwierp in de afgelopen zestig jaar stoelen én de revolutionaire grijs-rode PTT-brievenbus. Kenmerkend voor zijn stijl zijn de elegante lijnen en de manier waarop materialen zijn toegepast.

 

Sinds 2017 zijn Rob Parry en zijn vrouw bewoners van Maison Gaspard de Coligny, daar is hij actief lid van de cliëntenraad en zeer betrokken bij de kunstcommissie en de herensociëteit. Activiteitenbegeleider Pascal Visser heeft met Rob Parry de vitrines ingericht. Speciaal voor deze gelegenheid heeft Pascal de tentoonstelling geïntroduceerd en vertelde over de werken van de meester zelf. Ook voorzitter van de cliëntenraad Eric Ouwejan heeft een toespraak gehouden. Al met al was het een ontspannen en gezellige bijeenkomst waarvan Rob, zijn vrouw en zijn dochter zeer hebben genoten!

 

Hier lees je het interview met Rob Parry uit bni Intern magazine uit 2015 terug.

nieuws  09-02-2022 

Stichting Insert en bni starten partnerschap voor circulair ontwerp

bni en Stichting Insert hebben op 8 februari een samenwerkingsovereenkomst getekend. Samen gaan ze elkaar versterken op het gebied van praktische ontwerpkracht als het gaat om circulair bouwen met een focus op interieurarchitectuur.

 

Creativiteit en leren van elkaar, is nodig om de kennisketen voor circulair ontwerp te laten groeien en vooral sterker te maken. Het buiten de gebaande paden kijken, maar ook werkelijk stappen zetten heeft pioniers nodig. “Met dit partnerschap zetten wij gezamenlijk in op deze pioniersrol en zoeken wij duidelijk de samenwerking op met verschillende disciplines in de brede bouwketen”, zegt Taco Hylkema van bni.

 

Tijdens de inspiratiesessie “Circulair interieurontwerp: hoe dan?”, die via een livestream tijdens de Week van de Circulaire Economie werd uitgezonden, hebben bni voorzitters Taco Hylkema en Jaap Molenaar samen met programmamanager circulair Peter Kreukniet van Stichting Insert hun handtekening gezet onder deze samenwerkingsovereenkomst. Een belangrijke stap, waarmee wij gezamenlijk circulariteit hoog op de agenda zetten.

 

Programmamanager van Insert Peter Kreukniet is verheugd over de nieuwe samenwerking: “Wij zijn trots en blij met deze nieuwe samenwerking en wij verheugen ons op de projecten die wij gezamenlijk gaan oppakken.”

 

Met BNI als Gaudí van Insert onderstrepen wij de samenwerking en verwelkomen een innovatieve partner in ons netwerk. Gaudí’s zijn strategische partners van Insert en dragen bij aan onze circulaire doelstellingen. We noemen deze partners Gaudí, naar de beroemde architect uit de twintigste eeuw. Hij had durf om te veranderen, nam initiatief en was pionier. Op deze manier willen wij ook samenwerken met bni.

 

Lees verder onder de foto’s en kijk een deel van de opname terug!

 

Roger Haan, Evaline Kruyssen, Peter Kreukniet, Taco Hylkema, Jaap Molenaar

 

 


Interieurarchitect Suzanne Bakkenist in gesprek met interieurarchitect Roger Haan tijdens de live

streaming Circulair Interieurontwerp. Hoe dan?” op dinsdag 8 februari jl.

 

Midden: Bram Willems – markcom Stichting Insert

 

 

Terugblik Circulair – Interieurontwerp – Hoe dan?

 

De goede voorbereiding ten spijt was er toch een kleine technische storing. Ook daarom vind je de Q&A van vragen en een deel van de opname hier terug. 

 

Save the date -> Material District Utrecht: 6 april van 14.00 – 15.30 uur

 

Voor een vervolg op deze sessie hopen we je dan te zien, meer info over inhoud en programma volgt.

 

nieuwere berichten - oudere berichten

vind een interieur­architect

vind een IA

word lid

 

Profiteer van de voordelen van een lidmaatschap van bni. Word nu lid

 

klik hier

word lid