login leden
nieuws  12-10-2020 

Inschrijving PEP voorjaar ’21 geopend

 

PEP is de aanbieder van het geïntegreerde, multidisciplinaire programma voor beroepservaring. Het biedt begeleiding en kennis aan jonge architecten, stedenbouwkundigen, landschapsarchitecten en interieurarchitecten, om in twee jaar beroepservaring op te doen waar hij/zij anders vele jaren over zou doen. Met deze “versneller” bouw je in twee jaar een groot netwerk op. PEP biedt de kwaliteit met ervaren vakcoördinatoren en sprekers van binnen en maar ook buiten het vakgebied.

 

Voor het blok dat start in februari 2021 is de aanmelding nu geopend. Het aanmelden gaat op volgorde van inschrijving. Als het maximale aantal deelnemers bereikt is, wordt de inschrijving gesloten. De inschrijving voor het volgende blok start in het voorjaar van 2021. Ben je na 1 januari 2015 afgestudeerd, dan moet jij jezelf tegelijkertijd ook registreren bij het Bureau Architectenregister via https://mijn.beroepservaringperiode.nl. Jouw verplichte werkperiode van 2 jaar gaat in na deze registratie.

 

Meer informatie vind je op de site van PEP.

 

O.a. interieurarchitecten Stephanie Klein Holkenborg (Wiegerinck Architecten) en Arco Hollander (Arcom Partners) volgden na een Artez Master’s Degree Interior Architecture de PEP en deelden hun ervaringen recent voor bni.

 

 

 

 

nieuws  09-10-2020 

Agora in strijd tegen zitten

 

Kantoren zijn gebouwd voor bedrijven, maar zijn voor mensen. In Nederland zitten we gemiddeld 9,5 uur per werkdag. Dat is een stijging van 3 uur in de afgelopen 10 jaar! We mogen onszelf met “trots” Wereldkampioen zitten noemen. Daar blijft het niet bij. Onze leefstijl ziet een toename van schermtijd, stress, suikers en snacks. Met serieuze problemen, waaronder obesitas, diabetes 2 en chronische rugklachten als gevolg.

 

Er is een revolutie nodig. Het doel van Agora is om de kantooromgeving te transformeren in een leefbare, gezondere, creatievere en productievere omgeving. Dit resulteert in betere werkprestaties, behoud en aantrekking van talent, algemeen welzijn en minder ziekteverzuim. Centraal binnen dit innovatieve concept staat de grootste loopband ter wereld. Deze loopband heeft een loopoppervlak van 12 of 35 vierkante meter en biedt plaats aan 8 tot 15 personen die wandelend kunnen werken. Agora wordt verder geleverd met volledig ingerichte werkplekken, een fruit- en groentenbar, meerdere waterkranen, een moswand en een sensoromgeving voor de veiligheid.

 

Quest Life oprichters Guido Boumann en Matthijs Verdam presenteren dit concept ook tijdens de virtuele DDW. Lees meer in deze whitepaper:

Quest Life Whitepaper 2020 Kort

 

Sparren over de mogelijkheden om dit concept te implementeren en meer kantoorwerkers in beweging te krijgen? Neem dan contact op: matthijs@questlife.io

 

 

nieuws   

Happy Train Interior

 

Enrichers is een bedrijf dat nieuwe gebruikerservaringen ontwikkelt op basis van de allernieuwste kennis over omgevingsverrijking. Zij werken hiervoor samen met de Universiteit van Cambridge. Zij hebben nu onderzoek gedaan naar het vergroten van geluk in treinen met actief meubilair. Bewegende Macaron-kussens, Bambata-waterbanken en zwevende watervloeren blijken de stemming van mensen te beïnvloeden.  Hoe hierdoor ook de merkwaarde wordt verhoogd lees je in het rapport dat zojuist is verschenen. Je kunt het hier downloaden.

 

 

 

fotografie: Maaike Poelen

 

nieuws  04-10-2020 

bni erelid Jan des Bouvrie 1942-2020 overleden

Jan des Bouvrie, erelid bni, is zondag op 78 jarige leeftijd overleden. Bij het veertig jarig jubileum van bni werd hij erelid. In september 2016 werd Jan, toen al 50 jaar in het vak, geïnterviewd voor ons blad Intern. Lees dit gesprek onderstaand.

 

nieuws  23-09-2020 

Co-Cooking de nieuwe norm?

Dit verhaal is een bijdrage van bni voor de eerste editie van Keukenbeurs.nl 

Dit online platform voor keuken- en interieurspecialisten (door Keuken&Design) is opgezet naar aanleiding van wegvallen de belangrijkste keuken- en interieurevenementen dit jaar.

 

 

Auteur: architect Lisanne Rissik (Neutelings Riedijk Architecten)

en schrijver van de thesis Co-Living: XS>XL (2019)

 

 

De grote tekorten en de stijgende ‘onbetaalbaarheid’ van de woningmarkt, domineren het nieuws van dag tot dag. De maatschappelijke discussies over de betaalbaarheid van wonen drijft een zoektocht aan naar nieuwe, passende woonvormen in de 21e eeuw. Komt daarmee de deel-economie ook de woning en daarmee de keuken in?

 

Een zoektocht naar nieuwe woonvormen

 

De belangrijkste oorzaken van de problemen op de woningmarkt zijn een gevolg van grootschalige urbanisatie en een langdurig tekort aan nieuwbouw. Daarbij komt nog, dat de snel veranderende samenstellingen van huishoudens, waarbij de eenpersoons huishoudens een steeds belangrijker aandeel innemen, vraagt om ander soort woningen dan we traditioneel gezien bouwen. Een mismatch tussen het huidige woningaanbod, bestaande uit grotendeels eengezinswoningen, en de nieuwe vraag in veelal eenpersoons woningen is het gevolg. Maar het is niet alleen de fysieke mismatch die de vraag naar nieuwe woonvormen stimuleert. Ook de stijgende tekortkomingen in sociaal contact in stedelijke gebieden, ook wel urban loneliness genoemd, waar jong en oud steeds vaker mee worstelt, vormen een drijfveer voor de zoektocht naar nieuwe woonvormen, die niet alleen de financiële maar ook de sociale uitdagingen kan beantwoorden.

 

In een antwoord op de onbetaalbaarheid van woningen, ontpoppen er concepten waarin ‘klein wonen’ centraal staat, in de vorm van het bekende micro-living (<34m2). Tegelijkertijd stellen we onszelf ook steeds vaker de vraag: kunnen we wonen niet ook betaalbaarder maken door ruimtes van de traditionele woning te delen zonder ruimte ‘in te hoeven leveren’ zoals bij micro-living?

 

De deeleconomie wint al jaren terrein, en is veelal bekent om haar vormen in deel-mobiliteit door bedrijven als Uber, WeGo of het Nederlandse Felyx. Maar steeds sneller wint het deelconcept terrein binnen de woningmarkt: de nieuwe zogenoemde co-living locaties springen als paddenstoelen uit de grond in plaatsen als San Fransisco, Londen, New York en nu ook in onder andere Amsterdam en Rotterdam.

 

Co-Living: een balans tussen privé en gedeeld

 

Het co-living concept kenmerkt zich door het wonen in een kleinere privé ruimte -tussen de 12 tot 34 m2- en daarbij het delen van gemeenschappelijke ruimtes binnen één woonblok. Het Co-Liv Lab en Space 10 (IKEA) hebben in 2018 onderzoek gedaan naar de redenen voor woningzoekende om te kiezen voor een dergelijke gedeelde woonvorm. Een van de belangrijkste redenen om te ‘delen’ die hieruit voortkwam was het beperken van de kosten voor wonen. Daarbij heeft het de voorkeur om op centrum locaties dichtbij vele stedelijke voorzieningen als culturele voorzieningen, winkels en restaurants te kunnen wonen, waarbij een dergelijke locatie eerder, zonder te delen, financieel niet haalbaar zou zijn. Een andere belangrijke -sociale- reden voor het kiezen voor een deelvorm van wonen, is de mogelijkheid om onderdeel te kunnen zijn van een co-living community.

 

Maar wat houdt het ‘delen’ van een woning dan precies in? Het delen van een ingang en bergingen, zoals in zoveel appartementengebouwen? Of het delen van de slaapkamer, waarbij de woning gaat lijken op een soort hostel? En is dat dan wel het soort woonomgeving dat we willen? Geleid door deze vragen is de ‘bereidheid tot delen’ binnen een woonomgeving onderzocht, zoals te zien in figuur 1.

 

 

Figuur 1. Concept en bereidheid van/in deelbaarheid (uit Co-Living: XS>XL (2019) gebaseerd op Co-Liv Lab Space 10, 2018)

 

De bereidheid tot delen van bepaalde ruimtes is, zoals wellicht te verwachten, afhankelijk van de mate van privacy die erbij gebaat is. Mensen gaven aan dat ze nooit hun slaapkamer, badkamer, toilet en persoonlijke berging zouden willen delen met een andere bewoner. Daarentegen staan mensen in de 21e eeuw, meer en meer open om ruimtes als keukens, eetkamers en relaxruimtes maar ook faciliteiten als pick-up points, wasruimtes en logeerkamers te delen.
Een nieuw fenomeen is het natuurlijk niet. Vroeger deelden hele of meerdere gezinnen woonkamer, eetruimtes en keukens met elkaar. Door onder andere de veranderde demografie, zijn steeds minder mensen in de afgelopen decennia deze ruimtes met elkaar gaan delen tot aan tot aan individueel gebruik aan toe. Maar is deze individualisering van de woning eind 20e eeuw weer aan het veranderen in de socialisering van de woning in het begin van de 21e eeuw? Socialisering niet binnen één gezin, maar binnen een woon community? Klinkt het niet ook interessanter, nu wonen in steden steeds onbetaalbaarder wordt, om niet kleiner of verder weg van werk te wonen, maar een aantal ruimtes van ‘je woning’ te delen en daarbij ook nog onderdeel te zijn van een sociale community?

 

Co-Cooking als sociale drijfveer

 

In de bestaande co-living locaties, worden onder andere woonkamers, bioscoopruimtes, spelruimtes, wasruimtes, grote bergingen maar met name ook de keuken en eetruimtes gedeeld. Grote gemeenschappelijke keukens vervangen de ‘fully-equiped’ keukens in de private appartementen, die met hun gelimiteerde oppervlakte maximaal een kleine pantry huisvesten. Hiermee verplaatst de activiteiten ‘koken en dineren’, zich naar de gedeelde gemeenschappelijke ruimtes. Grote, volwaardig ingerichte keukens bieden bewoners de mogelijkheid gezamenlijk of individueel te koken en dineren.

 

 

Figuur 2. Verdeling private en gedeelde ruimtes (uit Co-Living: XS>XL, 2019)

 

Deze nieuwe gezamenlijke kook en diner ruimtes worden op verschillende wijzen door de gedeelde woongebouwen –co living locaties- verspreid (Figuur 2). Een enkele verdieping binnen het gebouw waar één grote gezamenlijke keuken (zie afbeelding 1) te vinden is of bijvoorbeeld een gedeelde keuken per verdieping. Ook zijn er voorbeelden waar kleinere keukens en grotere keukens gecombineerd worden in een bepaalde hiërarchische verdeling door het gebouw. De grotere keukens en diner ruimtes worden gedeeld door alle bewoners in het gebouw, waar de kleinere keukens (per verdieping) slechts met een aantal appartementen/bewoners gedeeld worden.

 

 

Afbeelding 1. URBY Staten Island – De gedeelde keuken ontworpen door Concrete (URBY.com)

 

De gedeelde keuken in de 21e eeuw

 

Meer en meer, worden woonvormen waarbij het delen van onder andere keukens en eetruimtes onderdeel zijn, een feit. Of het nu kosten gedreven is of een zoektocht is naar een sociaal actieve omgeving, feit is dat er in de 21e eeuw anders over het (deel)gebruik van de woning wordt gedacht. Nu zelfs de woning, de meest private ruimte in de stad, steeds meer opgesteld worden, vraagt dit om een hernieuwde kijk op het ontwerpen van woningen en daarmee ook haar keuken en eetruimtes. Ontwerpen we straks los te gebruiken keukenruimtes binnen één bouwblok in plaats van afgebakende privéwoningen met hun eigen keuken? Keukens waar meerdere bewoners tegelijk koken, dineren en samen zijn? In ieder geval weten we zeker, dat de gedeelde keuken een belangrijk onderdeel zal innemen in de ontwerpvraagstukken van de woning van de 21e eeuw.

nieuws  21-09-2020 

De keuken vormt de ziel van een organisatie

Dit verhaal is een bijdrage van bni voor de eerste editie van Keukenbeurs.nl 

Dit online platform voor keuken- en interieurspecialisten (door Keuken&Design) is opgezet naar aanleiding van wegvallen de belangrijkste keuken- en interieurevenementen dit jaar.

 

Marjolein (l) en Huguette (r) aan de gerecyclede bar in het hart van hun kantoor bij De Groene afslag in Laren.

 

Dit keukentafel gesprek vindt plaats aan de bar van De Groene Afslag. Een creatieve hub in Laren waar Huguette Crielaers en Marjolein van der Tol van ontwerpbureau Crielears & Company hun kantoor houden. De bar hebben zij gered uit een hotel dat gerenoveerd werd en past hier perfect.

 

Kruisbestuivingen in de keuken
Huguette: “Zoals deze bar hier het kloppende hart vormt, doet de kantoorkeuken dat bij bedrijven. Daarom besteden we in onze projecten zo veel aandacht aan de keuken. Die plaatsen we op een centrale plek, zodat de keuken toegankelijk is voor iedereen, denk aan ons projecten voor Tribes. Dat is echt een verschil met vroeger. Toen hadden alle afdelingen een eigen keuken, nu is dat veel meer verschoven naar samen een keuken delen. Zodat informele ontmoetingen, creatieve brainstorms en kruisbestuivingen makkelijker kunnen ontstaan. Het is dé ontmoetingsplek van de organisatie. De keuken of bedrijfskantine is ook niet meer alleen geopend tussen twaalf en twee uur. De hele dag kunnen mensen er terecht. Door te spelen met licht, geluid, aankleding en aanbod in voeding kun je de keuken veel beter benutten.”

 

Marjolein: “Ook zie je de laatste jaren de ontwikkeling van een receptie met een balie bij de ingang naar een barista die mensen warm welkom heet met een lekkere kop koffie van goede kwaliteit. Deze ontwikkeling introduceerden wij bij een Regus kantoor in Laren. Een huiselijke manier van binnenkomen waardoor mensen zich meteen op hun gemak voelen en in de ziel van de organisatie kunnen kijken. Waar staat een organisatie voor, welke waarden zijn hier belangrijk, hoe is de cultuur? Dat wil je graag weten als je ergens binnenkomt. Zakendoen werkt heel anders aan de keukentafel dan in de boardroom. In een huiselijke sfeer kom je tot andere gesprekken. Soms gewoon staand tegen een keukenkastje.”

 

Inzoomen op welzijn
Huguette: “Hoe wij werken? We zetten niet zomaar iets neer, maar denken eerst goed na. We achterhalen en analyseren waar de vraag vandaan komt. Vervolgens verdiepen wij ons in de organisatie, de gebruiker, het merk en gaan dan pas ontwerpen. Kortom, we overzien eerst het geheel, voordat we praten over oplossingen. Ik denk dat opdrachtgevers en gebruikers vooral voelen dat we werken vanuit liefde voor ons vak en voor mensen. Daarbij zoomen we in op welzijn van de gebruiker. Dat gaat veel verder dan bakjes amandelen en reepjes pure chocola. We kijken naar body, mind én soul bij onze ontwerpen. We hebben een holistische benadering net zoals de Ayurveda-filosofie. In een vrij mannelijke vastgoedwereld denk ik dat wij opvallen met onze werkwijze.”

 

Marjolein: “Wat in onze keukenontwerpen meestal terugkomt: zitjes op barhoogte, op eettafelhoogte, loungeplekken en sta-tafels. Die variatie werkt heel goed. Daarnaast plaatsen we vaak geluidsboxen en een scherm voor presentaties of online meetings. Want zo maken we de keuken multi-functioneel. Ook laten we graag groen-elementen terugkomen. Denk aan een moswand, planten, kruiden. Want als je alleen al kijkt naar groen, kom je tot rust en word je creatiever (deze en andere tips voor meer werkgeluk en duurzaam werken staan in de bundel Mest voor de werkvloer van onze samenwerkingspartner Fleur Brockhus).

 

Huguette: “Verder betrekken we regelmatig kunstenaars bij onze projecten. We zoeken een kunstenaar die past bij de organisatie. Dat kan een graffiti-artiest zijn, een fotograaf of een autonome schilder. Met kunst kun je als bedrijf je identiteit goed neerzetten. Want daar helpen we onze opdrachtgevers ook mee. Je versterkt een concept of merk als de details kloppen en je bijvoorbeeld de houding van je medewerkers, materialen, kleding en producten op elkaar afstemt. Dat maakt iedere opdracht voor ons weer anders. Van theaterbar tot hotellobby, van particulier project tot volledig bedrijfspand.”

 

Voeden, ontmoeten & samenwerken
Marjolein: “Voor ons is een project geslaagd als de keuken een stevige basis vormt voor voeding, ontmoeting en samenwerking. De keuken moet een magneetfunctie hebben. Het liefst onbewust. Onlangs hebben wij het Europees hoofdkantoor voor Accruent mogen opleveren. Een mooi compliment kregen we van een medewerker terwijl ze in de keuken stond: ‘Het grootste verschil met ons vorige kantoor is dat ik mij hier helemaal thuis voel.’ In organisaties werken diverse mensen. Het is de kunst om ervoor te zorgen dat iederéén zich thuis voelt.”

 

Huguette: “Hoe het ook loopt met Corona, de keuken blijft de belangrijkste ontmoetingsplaats. Thuis en op het werk. Je merkt aan mensen dat ze graag weer naar kantoor willen. Elkaar weer écht in de ogen kunnen kijken, goede gesprekken voeren met een lekkere kop koffie op een inspirerende plek. En daar werken wij graag aan mee.”

 

Tekst: Fleur Brockhus

 

WTC Almere

WTC Almere

Gemeente Hollands Kroon

Gemeente Hollands Kroon

Six Advocaten

Hoofdkantoor Accruent

Hoofdkantoor Accruent

 

 

 

nieuws  11-09-2020 

bni-ledenactie op Gerrard Street koptelefoon die niet te koop is

Modulaire koptelefoon van Gerrard Street helpt thuiswerkers aan betere concentratie

 

 

Een verbouwende buurman, lawaaiig stadsverkeer, spelende kinderen of een bellende huisgenoot. We werken met z’n allen meer thuis en dat brengt de nodige afleiding met zich mee. Om de thuiswerker aan een betere concentratie te helpen, lanceert Gerrard Street nu de PRINCE: de eerste noise cancelling koptelefoon die volledig modulair is.

 

Het is een grote uitdaging om je te concentreren in een drukke omgeving, vooral geluiden kunnen een extreem afleidend effect hebben. Denk maar eens aan de notificaties die op je telefoon binnenkomen of aan harde en onregelmatige straatgeluiden. Als je eenmaal uit je concentratie bent gehaald, dat kan het lang duren voor je weer in een goede flow komt. Bovendien zorgt continue afleiding ervoor dat je productiviteit afneemt, je sneller moe bent en je meer fouten maakt.

Gerrard Street wil met de lancering van de modulaire noise cancelling koptelefoon bijdragen aan een betere concentratie en een productievere werkdag. De PRINCE filtert alle omgevingsgeluiden weg en reduceert sterke afleiders tot een minimum. Zo kunnen thuiswerkers in alle rust werken, ook als ze in een lawaaiige omgeving zitten.

 

Thuiswerkplek
De noise cancelling koptelefoon was al langer bezig aan een opmars, maar door de coronacrisis en het bijbehorende thuiswerken neemt de populariteit alleen maar toe. ‘De thuiswerkplek kan net als de kantoortuin behoorlijk gehorig zijn’, vertelt Tom Leenders, mede-oprichter van Gerrard Street. ‘Om medewerkers zo effectief en prettig mogelijk te laten werken, investeren bedrijven in een thuiskantoor. Naast de ergonomische bureaustoel en een snelle laptop, hoort daar steeds vaker ook een noise cancelling koptelefoon bij’. ‘Bovendien willen bedrijven aan hun medewerkers laten merken dat ze er toe doen in deze onrustige tijd’, vervolgt Leenders. ‘De contactmomenten op kantoor zijn schaars geworden, personeelsfeestjes en bedrijfsuitjes gaan niet door. Werkgevers willen hun personeel daarom iets extra’s bieden, een geluidwerende koptelefoon van de zaak is dan een mooie geste.’

 


Modulair
In tegenstelling tot andere noise cancelling koptelefoons is de PRINCE volledig modulair. Ieder onderdeel kan worden losgeschroefd en vervangen, daarmee levert Gerrard Street extra service. Want als er iets kapot gaat, dan krijgt de gebruiker van de koptelefoon een nieuw onderdeel thuisgestuurd. Oude onderdelen worden niet weggegooid maar zoveel mogelijk opnieuw gebruikt. Op die manier wil het bedrijf verspilling tegengaan.

 

bni leden ontvangen tot 31 oktober 10% korting op alle producten. Leden vragen de code voor korting hier op.

 

Kies hier jouw model. 

 

 

 

nieuws   

Nieuwe film Creatieve Coalitie

De komende weken zijn bepalend voor de toekomst van onze culturele en creatieve sector. De miljoenennota op Prinsjesdag en de verdeling van noodsteun zijn onderwerp van het politieke debat.

De Creatieve Coalitie heeft een filmpje gemaakt waarmee de sector nog eens duidelijk tegen een economische meetlat wordt gelegd. Voor veel politici is juist economische waarde HET argument om voor een sector te willen strijden. En de cijfers liegen er niet om.

 

Zorg jij er ook voor dat deze film de komende weken frequent gedeeld wordt om de sector op waarde te schatten.

 

“De scheppende mens”

 

Bijna alles om ons heen is bedacht en vormgegeven door de creatieve en culturele sector. Wat is de waarde van cultuur als je het afzet tegen het Bruto Nationaal Product, banengroei en consumptie per huishouden?

 

 

 

De Creatieve Coalitie is het samenwerkingsverband van 42 vakbonden en beroepsorganisaties en verenigt werkenden in de culturele en creatieve sector.

Doel is positieverbetering van werkenden in de sector.

Dit door effectieve politieke lobby en het organiseren van de structurele sociale dialoog tussen werk- en opdrachtgevers en werk- en opdrachtnemers.

Dankzij krachtenbundeling kunnen we de stem van makers, vrije beroepsuitoefenaars en andere werkenden nog beter vertegenwoordigen om hun positie te verbeteren.

 

 

Filmcredits:

Scenario & Regie: Maarten Treurniet Voice-over: Gijs Scholten van Asschat Design: John Beckers Animatie: Jurjen Kraan en John Beckers Muziek: Martijn Schimmer SMP Geluidsnabewerking: Posta – Maria Kramer Met dank aan: Kunstenbond Dupho Pictoright fonds Stichting Vevam fonds

 

nieuws  08-09-2020 

Olivari 100 jaar historie

Al meer dan 100 jaar maakt het Italiaanse designmerk Olivari het interieur fraaier, met exclusief ontworpen deurkrukken. Zoals het de Italianen betaamt, wordt er met passie gewerkt aan deurkrukken waarin de emotie van de ontwerper tot uiting komt. De exclusieve deurkrukken worden ontworpen door internationaal toonaangevend ontwerpers uit diverse landen, waaronder Zaha Hadid, Gio Ponti, Marcel Wanders, Rem Koolhaas en vele anderen. Voor elk interieur is er een passende Olivari deurkruk, altijd in de hoogste kwaliteit, verkrijgbaar in diverse kleuren. Het kleurenprogramma van Olivari bestaat uit chroom, mat chroom, rvs geborstelde uitvoering, antraciet, nikkel, mat nikkel, messing, mat messing, mat koper en mat brons. In volledige harmonie met andere interieuraccenten vormt een Olivari deurkruk de finishing touch in een interieurontwerp.

 

 

Een noviteit bij Olivari

 

Geheel nieuw, in het Olivari programma is de serie “Placca”, een deurkrukgarnituur met horizontale schilden; hiermee creëer je een toonaangevend design met een extravagant karakter!

Het programma is zowel leverbaar met rechthoekige schilden, als schilden met afgeronde hoeken. Het garnituur heeft geveerde deurkrukken, zodat de kruk altijd in horizontale positie terug komt. Het deurkrukgarnituur is leverbaar in diverse kleurstellingen; onder meer:  “anthraciet mat titaan pvd (US) ”, “roodkoper titaan pvd (RS) ”, “bronskleur titaan pvd (DS) ” etc.

De sterke pvd titaancoating draagt bij tot een blijvend fraai uiterlijk, bij dagelijks gebruik. Het kleurenpalet combineert fraai met overige interieuraccenten, zoals deurstoppen, wastafel- en keukenkranen, badkameraccessoires etc. Technisch voldoet het deurkrukgarnituur aan de Europese norm EN 1906 klasse 4; bestemd voor intensief gebruik in openbare ruimtes, zoals hotels, theaters etc.

 

Download hier de nieuwste Olivari catalogus 2020. Of neem voor een fysiek exemplaar contact op met bni partner Intersteel; Maarten ter Horst – Project Adviser op +31 (0)6 53 99 31 59 of via mail. 

 

nieuws   

Bezoek Maison&Objet nu online

 

 

Van 4 tot 18 september zal M&O plaats bieden aan een ” Digitale Beurs “, via haar online platform, MOM (Maison&Objet and More).

Meld je hier aan voor deze talks. Bijvoorbeeld het gesprek op 8 september met Christophe Caillaud de President Liaigre naar aanleiding van zijn boek. Maar er is nog veel meer.

 

 

 

Het hele programma van de digital fair en ook alle digital showrooms vind je hier.

 

 

Van 22 t/m 26 januari 2021 is er hopelijk weer een M&O in Parijs.

 

 

oudere berichten

vind een interieur­architect

vind een IA

word lid

 

Profiteer van de voordelen van een lidmaatschap van bni. Word nu lid

 

klik hier

word lid