Een goede pro-actieve relatie met de opdrachtgever vraagt om inzicht, inlevingsvermogen, niet-aflatende aandacht, planmatig gegevensbeheer en het diepgewortelde besef dat er uiteindelijk zaken moeten worden gedaan. Opdrachtgevers verwachten vooral een pro-actieve opstelling. Feitelijk zou je eerder dan de klant zelf moeten weten wat hij de komende periode wil gaan doen. Hoe ga je het gesprek daarover op een constructieve manier aan? Zijn er kansen een project te verbreden, verdiepen of vergroten? Wat is daar aan de klantzijde aan inzet en middelen voor nodig? Wie zitten er aan de andere kant van de tafel, wat zijn hun belangrijkste issues en hoe zijn de krachten verdeeld? Bij voorkeur bouw je een relatie op die minder projectgericht en dus structureler is.
· Wat wil de klant, werkelijk?
· Leren discussiëren over een briefing
· Hoe geef ik goed aan wat ik nodig heb om tot goed werk te komen?
· Het belang van goede klantbehandeling en klantrelaties
· Zorgen voor een goede afstemming met de klant
· Hoe zit de organisatie van de klant er uit en wat voor belangen spelen er?
· Het verbeteren van de klantrelatie, zodat meer rendement gemaakt kan worden
· Nieuwe projecten of ideeën pitchen
Kosten
bni-leden: 225 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 295 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.
Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).
Het trainingsprogramma Kerncompetenties is door BNO ontwikkeld. Het bestaat uit 7 trainingen die als serie maar ook los te volgen zijn met een focus op de sociale en de commerciële kant van de creatieve praktijk
Werkenden in de culturele en creatieve sectoren kunnen via Werktuig PPO een bijdrage aanvragen voor het mede financieren van hun professionele ontwikkeling. PPO staat open voor werknemers in loondienst en zzp’ers.