Een belangrijk aspect van goed functioneren als ondernemer, projectmanager, leider, manager of ZZP-er is onderhandelen. Je onderhandelt over de briefing, timings, planningen, samenwerkingspartners en natuurlijk over geld.
Deze training staat vooral in het teken van het financiële deel van de onderhandeling. Die begint met een goede voorbereiding. Wat is mijn (uur)tarief? Wat is mijn opslag? Van daaruit ga je onderhandelen over projectprijzen en (retainer)fees.
De basis van deze training is de Harvard methode, die leert hoe je stapsgewijs meer uit het onderhandelingsproces kunt halen.
Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:
Bepalen van je uurtarief
Begrijpen van businessmodel van de ‘urenfabriek’
Motiveren van je uurtarief
Kengetallen en criteria uit de branche
Principieel onderhandelen in 4 stappen
Scheiden van persoon en inhoud
Verschillende onderhandelingsstijlen
Onderhandelen met een machtige(re) partij
Cases uit de eigen praktijk
Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).
Kosten
bni-leden: 225 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 295 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.
Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).
Werkenden in de culturele en creatieve sectoren kunnen via Werktuig PPO een bijdrage aanvragen voor het mede financieren van hun professionele ontwikkeling. PPO staat open voor werknemers in loondienst en zzp’ers.