login leden
agenda  20-11-2024  

Strategisch Brand Design | merk & strategie

Strategisch leren ontwerpen

 

Vrijwel elke ontwerper krijgt te maken met merkvraagstukken. Je wordt gevraagd om de visuele identiteit te ontwikkelen voor een organisatie of om vorm te geven aan een nieuw productmerk. Soms is er al een visuele merkidentiteit en word je gevraagd om vorm te geven aan een specifiek onderdeel: een verpakking of een campagne.

 

De meeste ontwerpers vliegen merkvraagstukken aan vanuit hun eigen kennis en ervaring en kijken onvoldoende naar die elementen die ervoor zorgen dat een merk een stérk merk wordt. In deze training leer je om te ontwerpen vanuit een strategisch perspectief en vanuit een marketingperspectief, het perspectief van je opdrachtgever.

 

Waarom zou je deze training doen?

  • Deze training leert je te ontwerpen vanuit een strategisch perspectief. Het zorgt ervoor dat je aandacht besteedt aan alle elementen die van belang zijn om vanuit de basis een sterk merk te bouwen.
  • De training helpt je bij merkvraagstukken in opdracht.
  • De training zorgt ervoor dat je op dit onderwerp een volwaardige gesprekspartner wordt van je opdrachtgevers.
  • De training helpt je de juiste argumenten te vinden voor het onderbouwen van je ontwerpkeuzes.
  • Hetgeen je leert kun je direct toepassen op je eigen merk, dat van je eigen ontwerppraktijk.

 

Inhoud van de training

  • Je leert alle begrippen die je moet kennen als je voor merken ontwerpt.
  • We besteden aandacht aan: strategie, merk, identiteit en positionering.
  • Je leert een beter onderscheid te maken tussen de verschillende actoren rondom het merk: de organisatie achter het merk, het product en/of de dienst en de klant.
  • Een belangrijk onderwerp is het onderwerp ‘onderscheidende merkkenmerken’. Wat zijn dat en waarom zijn die belangrijk in de relatie tussen een klant en een merk?

Het doel van deze training is om je de begrippen eigen te maken op zo’n manier dat je er makkelijker over praat met je opdrachtgever.

 

Trainer
Deze training wordt verzorgd door Roel Stavorinus. Roel is zelfstandig merk- en designstrateeg gespecialiseerd in organisatie-identiteit en heeft ruimschootse ervaring op het gebied van merkvraagstukken. Hij werkt zowel aan de kant van de klant als aan de kant van creatieve bureaus en het is zijn persoonlijke missie om ontwerpers en marketeers dichter bij elkaar te brengen.

 

Driedaagse training of losse modules

Strategisch Brand Design wordt in drie delen aangeboden:

  • Merk en Strategie: de basistheorie die je moet kennen om voor merken te werken.
  • Het Proces: het proces, samen met je opdrachtgever, om te komen tot de juiste uitgangspunten voor de je visuele merkidentiteit.
  • Design voor Merken: de vertaling van strategie naar design en waar dat aan moet voldoen als je de basis wil leggen voor een sterk merk.

 

De trainingen zijn als één geheel te volgen maar ook los van elkaar. Inschrijven gaat per afzonderlijke training.

 

Kosten
Kosten per training

Leden BNO, BNI en Dupho: € 225. Je betaalt € 150 met een bijdrage vanuit Werktuig PPO.*

Niet-leden: € 295. Je betaalt € 197 met een bijdrage vanuit Werktuig PPO.*

 

Alle bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten. Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

* Professionals werkzaam in de culturele en creatieve sector kunnen een aanvraag doen bij het programma Permanente Professionele Ontwikkeling (Werktuig PPO). Voor bepaalde aanvragen binnen de arbeidsmarktregio groot Amsterdam kan een extra bijdrage van 1/3 worden toegekend. Op de Werktuig PPO-website vind je meer informatie en doe je een aanvraag voor de cofinanciering van de kosten voor deze training.

 

Aanmelden.

 

vind een interieur­architect

vind een IA
  1. word lid

 

Profiteer van de voordelen van een lidmaatschap van bni. Word nu lid

 

klik hier

word lid