Vrijwel elke ontwerper krijgt te maken met merkvraagstukken. Je wordt gevraagd om de visuele identiteit te ontwikkelen voor een organisatie of om vorm te geven aan een nieuw productmerk. Soms is er al een visuele merkidentiteit en word je gevraagd om vorm te geven aan een specifiek onderdeel: een verpakking of een campagne.
De meeste ontwerpers vliegen merkvraagstukken aan vanuit hun eigen kennis en ervaring en kijken onvoldoende naar die elementen die ervoor zorgen dat een merk een stérk merk wordt. In deze training leer je om te ontwerpen vanuit een strategisch perspectief en vanuit een marketingperspectief, het perspectief van je opdrachtgever.
Waarom zou je deze training doen?
Deze training leert je te ontwerpen vanuit een strategisch perspectief. Het zorgt ervoor dat je aandacht besteedt aan alle elementen die van belang zijn om vanuit de basis een sterk merk te bouwen.
Inhoud van de training
Het doel van de training is om je een duidelijk proces en concrete handvatten te geven voor het inrichten van dat proces. Op zo’n manier dat er een betere samenwerking ontstaat tussen jou en je opdrachtgever.
Trainer
Deze training wordt verzorgd door Roel Stavorinus. Roel is zelfstandig merk- en designstrateeg gespecialiseerd in organisatie-identiteit en heeft ruimschootse ervaring op het gebied van merkvraagstukken. Hij werkt zowel aan de kant van de klant als aan de kant van creatieve bureaus en het is zijn persoonlijke missie om ontwerpers en marketeers dichter bij elkaar te brengen.
Driedaagse training of losse modules
Strategisch Brand Design wordt in drie delen aangeboden:
De trainingen zijn als één geheel te volgen maar ook los van elkaar. Inschrijven gaat per afzonderlijke training.
Kosten
Kosten per training
Leden BNO, BNI en Dupho: € 225. Je betaalt € 150 met een bijdrage vanuit Werktuig PPO.*
Niet-leden: € 295. Je betaalt € 197 met een bijdrage vanuit Werktuig PPO.*
Alle bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten. Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.
* Professionals werkzaam in de culturele en creatieve sector kunnen een aanvraag doen bij het programma Permanente Professionele Ontwikkeling (Werktuig PPO). Voor bepaalde aanvragen binnen de arbeidsmarktregio groot Amsterdam kan een extra bijdrage van 1/3 worden toegekend. Op de Werktuig PPO-website vind je meer informatie en doe je een aanvraag voor de cofinanciering van de kosten voor deze training.