login leden
agenda  14-02-2020  

Training: positioneren en acquireren

Deze training maakt onderdeel uit van een serie van 7 kerncompetenties.  De sociale en de commerciële kant van de creatieve praktijk staan centraal. Alle onderdelen zijn los te volgen. Ontwerpbureaus hebben meegewerkt aan de opzet van deze trainingen. Je krijgt veel tips en tricks en je leert direct hoe je alles kunt toepassen.

 

 

Positionering is een brand-management instrument waarvoor de laatste jaren de belangstelling enorm is toegenomen. Waar deze techniek vroeger alleen door aanbieders van consumentengoederen werd gebruikt, zie je nu dat haast elk bedrijf nadenkt over zijn positionering.  Positioneren gaat aan acquireren vooraf. Je moet eerst weten wat je profiel is. Wat heb je jouw opdrachtgever te bieden? Waarin onderscheid jij je van je collega’s? Wie zijn je klanten, wat zijn hun behoeftes en hoe speel jij daar zodanig op in dat samenwerking vanzelfsprekend wordt? Kortom: wat maakt jou uniek?

 

In deze training leer je hoe je je eigen positie bepaalt en definieer je een ‘waardepropositie’; je eigen verhaal, dienstaanbod en de argumenten waarmee je op een natuurlijke manier straks je klanten overtuigt. Er zijn veel manieren om op een prettige manier acquisitie te doen en iedereen kan daar zijn eigen successtrategie in toepassen. Doel is dat klanten voor jou kiezen. Hoe krijg je dat voor elkaar?  In deze module leert de deelnemer welke mogelijkheden er zijn om het eerste contact te leggen, hoe je stap voor stap toewerkt naar een opdracht en hoe je op een natuurlijke manier met je opdrachtgever aan de slag gaat.

Programma

Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

·       Klantbehoefte definiëren
·       Methodes om positie te kiezen
·       Bepalen waarde propositie
·       Hoe vind je je klant
·       Contact leggen in verschillende situaties
·       Verschillende acquisitietechnieken
·       Het voeren van acquisitiegesprekken
·       Acquisitie op de agenda houden
·       Het binnenhalen van je klant

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

Leden bni: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

Aanmelden kan hier

vind een interieur­architect

vind een IA

word lid

 

Profiteer van de voordelen van een lidmaatschap van bni. Word nu lid

 

klik hier

word lid