foto: Mascha Joustra
Verhalen vertellen is al zo oud als de wereld, het is tevens buitengewoon actueel. Ook in de erfgoedwereld. Hoe kunnen we deze verhalen het beste communiceren? Zijn er meerdere manieren? En waar kunnen we dat dan het beste doen? Hierover gaat het 15e interieurplatform op 20 september in Amersfoort. Het aantal mogelijkheden om erfgoedverhalen te vertellen is inmiddels zo groot dat het een vak apart is geworden. Of beter gezegd: meerdere vakken. Want de verschillende (social) media hebben elk hun eigen kaders, karakteristieken en mogelijkheden. De uitdaging om informatie over monumentale interieurs te delen is hierdoor groter dan ooit. Deelname aan het platform is gratis. De onderwerpen met tussentijds vragen & discussie en ‘Speakerscorner’ zijn:
Het belang van doorgeven! – Ingely Rutten, Eindredacteur BinnensteBuiten
Huis Van Gijn: Ontdek wonen, werken en leven op stand rond 1900 – Wyke Sybesma, Conservator kunstnijverheid & wooncultuur, Dordrechts Museum
Het Rijksmuseum op YouTube en andere social media: Petronella Oortman versus Star Wars – Wouter van de Horst, Educator Rijksmuseum
Het verhaal over storytelling. Wat is het? Waarom en wanneer zet je het in? Hoe doe je dat? – Harrie Wiertz, Speechschrijver, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
De verborgen parel van Amersfoort. Hoe maken we deze zichtbaar? – Anja Bakker, Stichting Mannenzaal Amersfoort, Directeur B Goods Events
Palamusto: Een unieke kans voor jonge onderzoekers – Eloy Koldeweij, Interieurspecialist RCE
Bezoek aan de Mannenzaal, inclusief borrel.
Meer info en link voor aanmelden tref je hier