login leden
agenda  17-10-2020 - 25-10-2020 

DDW2020

 

DDW zal dit jaar als fysiek en online festival plaatsvinden. Er is een beperkt aantal fysieke locaties beschikbaar. Daarnaast organiseert DDW een uitgebreid online programma met virtuele exposities van ontwerpers wereldwijd, livestreams, video content, talks en meetings.

De bezoekmogelijkheden zijn beperkt

Meer info -> klik op sitelink op onderstaand logo.

 

 

agenda  27-10-2020 - 27-10-2020 

Lichtopleiding interieurprofessional

De Lichtschool biedt een 2 daagse training op 27 oktober en 10 november gericht op particuliere projecten. Het is een basistraining voor interieurarchitecten of -ontwerpers die licht gemist hebben in de opleiding, of bijgeschoold willen worden in de laatste ontwikkelingen. Neem zelf contact op als je vragen hebt over inhoud of aansluiting op jouw ervaring. Leden bni ontvangen 5% korting op deze tweedaagse. Aanmelden via deze link.

 

 

Aansluitend op deze tweedaagse kun je de lichtopleiding zakelijke projecten volgen op 19 november en 3 december.
 

 

agenda  27-10-2020 - 27-10-2020 

Webinar cybersecurity

De risico’s van een cyberaanval gaan helaas ook de architectuur niet voorbij. In vervolg op de eerdere berichten in ledenmail en op website  organiseren wij een webinar met onze kennispartner AON. Ook als interieurarchitect wordt je geconfronteerd met de afhankelijkheid van informatietechnologie, connectiviteit en geautomatiseerde processen. Ondanks cyberdreigingen zijn veel grote en kleine bedrijven toch niet goed voorbereid op een cyberaanval. Op dinsdag 27  oktober van 10.00-11:00 uur kun je kennis bijspijkeren. Aanmelden graag via deze link.

 

Dit webinar is gecanceld!!!!!

 

 

agenda  27-10-2020 - 29-10-2020 

Building Holland Digital & Werkconferentie Cirkelstad

Building Holland

Drie dagen lang keynotes, afgewisseld met snelle break out sessies en veel actie op de vloer.  De eerste dag wordt geopend door Doekle Terpstra, voorzitter van Techniek Nederland.

 

Cirkelstad

Cirkelstad zet de toon als het gaat om nieuwe circulaire initiatieven. Op de Nationale Werkconferentie Cirkelstad worden de nieuwste projecten besproken, inzichten gedeeld en de discussies aangegaan.  In elke sessie komen drie deskundigen aan het woord.

 

Registratie en gratis tickets hier

agenda  28-10-2020 - 01-11-2020 

Affordable Art Fair

 

Van 28 oktober tot en met 1 november 2020 vindt de Affordable Art Fair Dutch Edition plaats in de Kromhouthal in Amsterdam Noord. Een speciale Nederlandse editie met duizenden kunstwerken van meer dan 25 lokale en nationale galeries.

 

Evenementenlocatie Amsterdam – De Kromhouthal
Gedempt Hamerkanaal 231, 1021 KP Amsterdam, Nederland

 

Tickets bestel je hier.

 

agenda  29-10-2020 - 29-10-2020 

Circo Designclass Bouw

 

In deze eendaagse training, georganiseerd door Circo ism BNA, wordt je als ontwerper inhoudelijk opgeleid op het gebied van circulair design, oefen je concrete toepassingen en krijg je inzicht in jouw rol als professional bij het realiseren van circulaire projecten. Je gaat concreet aan de slag met circulaire businessmodellen en ontwerpstrategieën. Het TU Delft onderzoek ‘Products That Last’ vormt het vertrekpunt.

 

Deze Class is bedoeld voor architecten, interieurarchitecten en -ontwerpers, ruimtelijke ontwerpers, industrieel ontwerpers of andere betrokken creatieve professionals uit de bouw & vastgoed industrie. Het maximaal aantal deelnemers is 15.

 

Resultaat:

·         Inzicht en inspiratie circulaire economie

·         Inzicht in en kennis van circulaire business modellen

·         Inzicht in en kennis van design strategieën

·         Vergroot je (proces)kennis via tools en methodes om naar een circulaire toekomst te werken

·         Ontdek de ‘integrated design approach’

·         Ontdek jouw rol in de circulaire economie en begrijp waar je staat in het proces

·         Door veel kennis, vaardigheden en tools eigen te maken kun je jouw rol in het proces beter benutten

·         Ontwikkel jezelf tot een onderscheidende change agent met groeikansen voor jou en je bedrijf

·         Word deel van een groeiend netwerk van circulair professionals in de bouw en zet de eerste stappen naar een circulaire toekomst

 

Docenten

Marien Korthorst: in 1993 afgestudeerd aan de Design Academy, is Marien inmiddels 25 jaar actief als industrieel ontwerper van zeer uiteenlopende producten, voor diverse markten. Naast industrieel ontwerper en eigenaar van zijn eigen bedrijf Cirkel design, is Marien sinds 2017 ook Circo-trainer in het Circo programma, waarin hij bijdraagt aan het ondersteunen van de Nederlandse maak- en creatieve industrie in de transitie naar de Circulaire Economie.

Cirkel design levert design en ontwikkeling van onderscheidende, zinvolle producten voor gebruik door professionals. In de ontwerpen zijn design en gebruiksplezier, business en techniek, zorgvuldig in evenwicht. Met oog voor de ontwikkelingen in de maatschappij: producten met een zo lang mogelijke levensduur, maximaal gebruikmakend van hernieuwbare grondstoffen. Om zo kansen te benutten om bij te dragen aan de transitie naar een Circulaire Economie, gericht op kringlopen. Dat is Circular Design volgens Cirkel design.

Fieke Grooters: architect en afgestudeerd aan de TU Delft in 2017. Daarna is ze twee jaar werkzaam geweest bij Inbo en is ze in 2019 haar eigen bureau gestart. Met haar architectenbureau Made by phi wilt ze Circulair ontwerpen de nieuwe normaal maken. Maar circulair ontwerpen is niet het enige dat telt. Architectuur is een mooi vak en heeft invloeden op vele thema’s als flora/fauna, gezondheid, klimaatverandering en sociale cohesie. Als architect heb je niet de tijd om in ieder project aan alle thema’s te werken. Daarom ontwikkelt zij, in samenwerking met verschillende experts, spelregels voor haar architectuur.

 

De kosten voor deze class zijn voor alle deelnemers, wel of geen lid, ivm een subsidie 150 euro (Normaal 500 euro). Aanmelden voor deze class gaat via BNA (link is nog niet actief op moment van deze publicatie).

agenda  30-10-2020 - 30-10-2020 

Training presenteren en discussiëren

Ontwikkel je eigen effectieve presentatie-stijl

 

Presenteren en discussiëren zijn vaste onderdelen van een acquisitietraject en tijdens een opdracht. Regelmatig wordt daarbij voor een insteek gekozen die niet aansluit op de belevingswereld van de opdrachtgever. Effectief en ontspannen presenteren blijft voor veel mensen lastig. Uit onzekerheid beperken we ons tot het communiceren van de inhoud en zijn we tijdens de presentatie vooral met onszelf bezig. Een goede presentator is voornamelijk bezig met het aanwezige publiek, kijkt hoe er wordt gereageerd en gooit zo nodig de presentatie over een andere boeg. De vorm is daarbij zeker zo belangrijk als de inhoud.

 

Ook tijdens een discussie is het gevoel dat je overbrengt veel belangrijker dan de betekenis van de woorden op zich. Tussen de sprekers moet er een klik worden gevoeld. En dat gevoel is positief te beïnvloeden door gebruik te maken van gerichte technieken. Technieken die in deze training worden besproken en geoefend.

 

De deelnemer leert tijdens de training om vooraf na te denken over de inhoud, vorm én structuur en om tijdens de presentatie of discussie continu de kern van de boodschap voor ogen te houden. De deelnemers beoordelen hun eigen performance en die van elkaar. Verbeterpunten worden benoemd en geoefend. Daarbij wordt ook gekeken naar zaken als basishouding, oogcontact, bewegingen, stemtechniek en gebruik van presentatiemateriaal. Zo wordt geleidelijk toegewerkt naar een eigen effectieve presentatiestijl.

 

 

Programma van deze training:
·       Het geven van goede presentaties
·       Waar moet je rekening mee houden, specifiek bij de presentatie van creatief werk?
·       Naar een eigen stijl in presenteren
·       Stevig overkomen en duidelijk de lead nemen
·       Omgaan met weerstand en kritiek
·       Omgaan met echte conflicten
·       De balans tussen een goed ontwerp en de andere belangen

Door deelname aan de module beschik je over (non-)verbale (audio-) visuele vaardigheden om effectief te communiceren, presenteren en overtuigen. Je leert projectpresentaties en discussies voor te bereiden en te geven en je krijgt inzicht en kennis om de vorm te verbeteren en daarmee het effect en resultaat.

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

agenda  01-11-2020 - 18-12-2020 

bni intervisie voor interieurarchitecten

 

Tot en met 10 juli 2020 kun je je aanmelden en daarna worden er kleine intervisie groepjes gevormd. Meld je aan door een mail te sturen naar: info@bni.nl

 

Leren, reflecteren, groeien

Heb je vragen over en/of problemen in je dagelijkse werkpraktijk en behoefte aan feedback van collega’s? Geef je dan op voor bni Intervisie. Intervisie is een Nederlandse vinding en wordt in het Engels treffend vertaald als peer to peer coaching. Dat is wat intervisiecoach Aart Helder doet: gelijkwaardige collega’s samenbrengen en hen leren om elkaar te coachen. Groepsreflectie, individuele bewustwording en eigen actie vormen de kern van intervisie.

 

Hoe bereid ik me goed voor op een aanbesteding of pitch? Hoe kan ik mijn team beter aansturen? Ik weet hoe ik moet acquireren, maar wat maakt het voor mij zo lastig? Hoe ga ik het gesprek aan met mijn leidinggevende? Hoe stel ik grenzen richting opdrachtgevers en aannemers? Hoe kan ik beter omgaan met deadlines en alle stress die daarbij komt kijken? Hoe verbeter ik mijn work-life-balance? De vragen die aan bod komen zijn zo divers als de deelnemers zelf. Essentieel is een gelijkwaardige groep die reflectievragen combineert met bruikbare tips.

 

Wat brengt het jou?

 

Waarom zijn deelnemers enthousiast?

·       Intervisie geeft inzicht in de eigen werksituatie en brengt nieuwe perspectieven en oplossingen;

·       Intervisie verbetert het reflectieve vermogen en vergoot de zelfkennis/mensenkennis;

·       Intervisie werkt aantoonbaar stress-verlagend en probleemoplossend;

·       Intervisie verstevigt je communicatieve vaardigheden zoals waardevrij luisteren, feedback geven en open vragen stellen

 

Voor wie?

Intervisie biedt kansen voor iedereen die werkzaam is in de sector, zowel zelfstandig als binnen bureaus. bni werft momenteel samen met BNA en BNO voor een nieuwe lichting. Er zullen groepen worden samengesteld voor zelfstandigen, voor eigenaar/directeuren, voor medewerkers.

 

Proces inschrijven en intake

Je kan nu aanmelden voor groepen die starten in de lente door een mail te sturen naar ‘info@bni.nl’. Na je aanmelding ontvang je een intakeformulier en neemt Aart Helder contact met je op voor een intakegesprek. Op basis daarvan besluit jij of je deelneemt en bni Intervisie inderdaad aansluit op jouw behoefte en word je ingedeeld in een groep (6-7 personen).

 

Tijdens de kick-off leer je elkaar, de methode en de coach kennen. Vervolgens plan je 4 sessies onder begeleiding. De insteek is dat de groep daarna zelfstandig doorgaat. De praktijk leert dat groepen in ieder geval een jaar samen doorwerken.

 

Investering

De prijs voor kick-off meeting (3 uur) en vier begeleide sessies (van 3 uur) is in totaal:

Leden van BNA, bni, BNO, BNSP en NVTL: € 275,- per persoon

Niet-leden: € 330,- per persoon. Deze bedragen zijn exclusief btw.

 

De intakefase is geheel gratis. Besluit je na de kick-off meeting om te stoppen, dan brengen we 25% van het deelname bedrag in rekening. Daarna ben je het gehele bedrag verschuldigd.

 

Aart Helder

Aart Helder werkte 15 jaar in de creatieve sector (cultuur, media en design) alvorens zich te richten op mensen en organisaties. Sinds 2016 werkt hij als coach en trainer in uiteenlopende organisaties (o.a. Triodos Bank, Nederlandse Vereniging van Journalisten NJV, de BNO en DuPho). Helder verzorgt trainingen en ontwikkelde zijn eigen methode om intervisie te begeleiden. (www.aarthelder.nl)

 

Wat zeggen de deelnemers?

“Het meest nuttig vond ik de confrontatie met jezelf en vervolgens de urgentie om er iets mee te doen.” Moon Brader – architect

“Intervisie vond ik goed omdat ik aandacht en tijd heb besteed aan het functioneren van mezelf en mijn bedrijf. De groep en het programma bieden daarvoor een veilige en uitdagende omgeving.” Jenny Lindhout – ontwerper/illustrator

“Ik heb er echt ontzettend veel aan gehad. Het was heel fijn om te kunnen sparren met gelijkgestemden die in dezelfde fase zitten van hun leven en carrière.” Lisanne Simon – project manager

 

agenda  01-11-2020 - 21-03-2021 

125 jaar wonen in Stedelijk Amsterdam

 

Meer info en tickets reserveren kan hier.

agenda  03-11-2020 - 05-11-2020 

Provada Live

PROVADA Live; webinars, talkshows en keynotes op kennisdeling en actualiteiten. Alle bijeenkomsten worden live gestreamd. Men verwacht ruim 3.000 professionals (online), 100+ virtuele stands en ruim 120 sprekers.

Check het programma hier.

 

Tickets bestellen en aanmelden kan hier.

 

 

 

agenda  05-11-2020 - 05-11-2020 

Bij- en nascholingsactiviteit bij Olivari/Intersteel

Programma volgt.

 

Meer over dit merk lees hier verder.

 

agenda  06-11-2020 - 06-11-2020 

Circular Design Class – Professionele producten

In deze ééndaagse training word je als ontwerper inhoudelijk opgeleid op het gebied van circular design, oefen je samen de concrete toepassing ervan en krijg je inzicht in jouw rol bij het realiseren van circulaire producten en diensten. Deze Class is speciaal bedoeld voor designers en product engineers van producten voor professioneel gebruik (B2B) en industrieel vervaardigde consumentengoederen.

 

Hoe kun je als productontwerper bijdragen aan de circulaire economie? De circulaire economie is een systeem waarin producten langer meegaan. Nieuwe vormen van (keten)samenwerking zijn hiervoor vereist. Dit vraagt om een circulaire ontwerpaanpak én nieuwe businessmodellen.

Tijdens deze workshop krijg je inzicht in de basics van circular design en circulaire businessmodellen. Daarbij kijken we naar uiteenlopende praktijkvoorbeelden van koplopers. Vervolgens passen we deze toe op jouw eigen case.

 

De aanpak in de CIRCO Class is gebaseerd op het onderzoek en boek Products that Last (TU Delft) en de daarin beschreven businessmodellen en ontwerpstrategieën. Om de nieuwe inzichten toe te passen in de praktijk, moet je je als ontwerper opstellen als een change agent voor circulair ontwerpen. In het laatste deel van de training leer je daarom hoe je in jouw dagelijkse praktijk circulair ontwerpen op de agenda van je opdrachtgevers of collega’s kunt krijgen.

 

BNI, BNO, BNS Crisp en CBM ondersteunen de verspreiding en onderschrijven het belang van deze Class voor circulaire consumentengoederen en een circulaire maakindustrie.

 

Deze Class is speciaal bedoeld voor creatieve professionals werkzaam als ontwerper of product engineer van producten voor professioneel gebruik (B2B) en industrieel vervaardigde consumentengoederen. Dit gaat om professionele producten zoals instrumenten, gereedschap, machines en apparatuur, en daarnaast om uiteenlopende productgroepen zoals electronics, woonaccessoires en meubelen, speelgoed en sportartikelen.
Kosten

 

De kosten voor deelname zijn € 150 excl. btw per deelnemer, inclusief lunch en boek. De reguliere deelnamekosten bedragen €500 excl. btw per deelnemer. Het gereduceerde tarief wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

 

 Inschrijven met korting kan hier

 

 

agenda  06-11-2020 - 06-11-2020 

Inspiratiedag bedrijfsafval

Vrijdag 6 november 2020 organiseert VANG Buitenshuis de Inspiratiedag Bedrijfsafval met als thema Re-use, Re-cycle, Re-THINK! Om kennis te delen hoeven we niet fysiek te reizen. Daarom nodigen we u graag uit voor een digitale reis langs inspirerende sprekers, prachtige voorbeelden en boeiende verhalen.

 

Meer info. Aanmelden voor 26 oktober a.s.

 

 

agenda  12-11-2020 - 12-11-2020 

BIM Praktijkdag

Op zoek naar een actueel beeld van wat er beweegt in de BIM wereld? Meld je dan aan voor de fysieke of online editie van de BIM Praktijkdag op 12 november. Na zes succesvolle en uitverkochte BIM praktijkdagen biedt ook de zevende editie weer een unieke kijk op de stand van zaken met BIM. Zo blijkt uit veeljarig onderzoek van USP welke disciplines in de bouwketen BIM omarmen en welke liever de kat uit de boom kijken. Verder is er aandacht voor de opkomende rol van BIM in circulair bouwen, communicatie via BCF, parametrisch ontwerpen, 3D-betonprinten, het managen van complexe modellen, modulair bouwen, BIM bij de realisatie van een complex bouwwerk op een postzegel en de rol van BIM in het beheer van 60.000 corporatiewoningen. Dit en nog heel veel meer interessante cases tijdens de zevende editie van de BIM praktijkdag. Meer info en tickets hier.

 

 

 

 

agenda  19-11-2020 - 19-11-2020 

Lichtopleiding zakelijke projecten

De Lichtschool biedt een 2 daagse training op op 19 november en 3 december gericht op zakelijke projecten. Het is een basistraining voor interieurarchitecten of -ontwerpers die licht gemist hebben in de opleiding, of bijgeschoold willen worden in de laatste ontwikkelingen op het gebied van licht. Het is een toegankelijke opleiding met aandacht voor techniek, uitwerking en vormgeving van lichtplannen. Daarbij is er speciale aandacht voor de commerciële aspecten van licht en verlichting.

 

Neem zelf contact op als je vragen hebt over inhoud of aansluiting op jouw ervaring. Leden bni ontvangen 5% korting op deze tweedaagse. Aanmelden via deze link.

 

nb) op 27  oktober en 10 november is er een tweedaagse opleiding gericht op particuliere projecten.  Zie agenda item 27 oktober.

agenda  27-11-2020 - 27-11-2020 

Project and self management

Learn the basic techniques of good project and self management.

Good project management requires specific skills. For example, how to plan a project from beginning to end. How to get a clear overview of all costs involved. How to keep an eye on your budget and realise your goals. And how to ensure the cooperation of everyone involved? And what about yourself? Working efficiently may seem self-evident, but it’s far from easy. Do you always put off the difficult tasks for later? Are you easily distracted and/or do you have problems with deadlines? Then now is the time to learn how to manage yourself.

 

Program
During this training the following issues will be discussed:

A proper project management system
Better at multitasking
How to manage your administration
Collaborating with everyone in your project team
How to become and remain responsible for the progress of your projects
Working efficiently and effectively
The most important rules of time and energy management
Working on a proper daily schedule
Smart handling of mail, social media and other disruptions

In addition to the theoretical knowledge of the subject matter, there is plenty of room to discuss and share experiences during the training.

 

Trainer
The trainer is Ernst van Dijk from our regular training agency GIFT.

GIFT has extensive experience in the field of training, coaching and advice within the creative sector. Ernst worked in advertising for years after graduating in Commercial Economics. His last position in the industry was that of Managing Director of McCann-Erickson.Ernst is founder/partner of Gift and is specialised in working with people and companies in the creative sector. His starting point is that realising long-term goals starts with changing your behaviour and taking action today.

 

Prices

bni members: 195 euro per person, per training day.

Non-members: 250 euro per person, per training day.

The amounts are exclusive of VAT and transaction costs. Catering (lunch) and necessary materials are included in the costs.

Continuing vocational training hours

 

This training day counts as 7.5 hours of study training and is recognised as a learning module for the necessary end terms of the Professional Experience Period (beroepservaringperiode, BEP) of (interior) architects.

 

Core competencies

Because academies pay little attention to the social and commercial side of creative practice, BNO, in collaboration with a number of design agencies, has developed the Core Competence Training Program. This program consists of 7 training courses that can be followed as a series but also separately. Click here for an overview of all courses in this series.

 

Registration

Click here to register for this training.

agenda  10-12-2020 - 14-12-2020 

Masters Expo Rai

MASTERS EXPO – van 10 t/m 14 december 2020 in de RAI Amsterdam. “Het vervolg op de succesvolle beurs Masters of LXRY is als een liefdesverklaring aan het ondernemerschap. Een keuze voor durf en onderscheidend vermogen”.

 

agenda  17-12-2020 - 20-12-2020 

Masters Expo

De jaarlijkse premium en internationale zakenbeurs MASTERS EXPO (voorheen Masters of LXRY) vindt plaats in aangepaste vorm. Van 17 tot en met 20 december wordt hiervoor het gehele Hotel Okura Amsterdam ingezet. Het gehele hotel zal omgetoverd worden tot een exclusieve en intieme ervaring met 30 merken op het gebied van kunst, horloges, juwelen, fashion, food, mobility, wellness, investments en design.

agenda  18-01-2021 - 24-01-2021 

IMM Cologne

 

agenda  08-02-2021 - 12-02-2021 

Bouwbeurs

Vakbeurs voor bouw in Nederland. Jaarbeurs Utrecht meer info hier.

agenda  05-03-2021 - 05-03-2021 

Training: positioneren en acquireren

Deze training maakt onderdeel uit van een serie van 7 kerncompetenties.  De sociale en de commerciële kant van de creatieve praktijk staan centraal. Alle onderdelen zijn los te volgen. Ontwerpbureaus hebben meegewerkt aan de opzet van deze trainingen. Je krijgt veel tips en tricks en je leert direct hoe je alles kunt toepassen.

 

 

Positionering is een brand-management instrument waarvoor de laatste jaren de belangstelling enorm is toegenomen. Waar deze techniek vroeger alleen door aanbieders van consumentengoederen werd gebruikt, zie je nu dat haast elk bedrijf nadenkt over zijn positionering.  Positioneren gaat aan acquireren vooraf. Je moet eerst weten wat je profiel is. Wat heb je jouw opdrachtgever te bieden? Waarin onderscheid jij je van je collega’s? Wie zijn je klanten, wat zijn hun behoeftes en hoe speel jij daar zodanig op in dat samenwerking vanzelfsprekend wordt? Kortom: wat maakt jou uniek?

 

In deze training leer je hoe je je eigen positie bepaalt en definieer je een ‘waardepropositie’; je eigen verhaal, dienstaanbod en de argumenten waarmee je op een natuurlijke manier straks je klanten overtuigt. Er zijn veel manieren om op een prettige manier acquisitie te doen en iedereen kan daar zijn eigen successtrategie in toepassen. Doel is dat klanten voor jou kiezen. Hoe krijg je dat voor elkaar?  In deze module leert de deelnemer welke mogelijkheden er zijn om het eerste contact te leggen, hoe je stap voor stap toewerkt naar een opdracht en hoe je op een natuurlijke manier met je opdrachtgever aan de slag gaat.

Programma

Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

·       Klantbehoefte definiëren
·       Methodes om positie te kiezen
·       Bepalen waarde propositie
·       Hoe vind je je klant
·       Contact leggen in verschillende situaties
·       Verschillende acquisitietechnieken
·       Het voeren van acquisitiegesprekken
·       Acquisitie op de agenda houden
·       Het binnenhalen van je klant

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

Leden bni: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

Aanmelden kan hier

agenda  12-03-2021 - 14-03-2021 

Beurs Eigen Huis

agenda  19-03-2021 - 19-03-2021 

Training relatie met klant

Een goede pro-actieve relatie met de opdrachtgever vraagt om inzicht, inlevingsvermogen, niet-aflatende aandacht, planmatig gegevensbeheer en het diepgewortelde besef dat er uiteindelijk zaken moeten worden gedaan. Opdrachtgevers verwachten vooral een pro-actieve opstelling. Feitelijk zou je eerder dan de klant zelf moeten weten wat hij de komende periode wil gaan doen. Hoe ga je het gesprek daarover op een constructieve manier aan? Zijn er kansen een project te verbreden, verdiepen of vergroten? Wat is daar aan de klantzijde aan inzet en middelen voor nodig? Wie zitten er aan de andere kant van de tafel, wat zijn hun belangrijkste issues en hoe zijn de krachten verdeeld? Bij voorkeur bouw je een relatie op die minder projectgericht en dus structureler is.

 


Programma

 

·       Wat wil de klant, werkelijk?
·       Leren discussiëren over een briefing
·       Hoe geef ik goed aan wat ik nodig heb om tot goed werk te komen?
·       Het belang van goede klantbehandeling en klantrelaties
·       Zorgen voor een goede afstemming met de klant
·       Hoe zit de organisatie van de klant er uit en wat voor belangen spelen er?
·       Het verbeteren van de klantrelatie, zodat meer rendement gemaakt kan worden
·       Nieuwe projecten of ideeën pitchen

 

Kosten
bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro  per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

agenda  01-04-2021 - 04-07-2021 

Together! The New Architecture of the Collective

In het voorjaar van 2021 opent in Delft de internationale tentoonstelling Together! The New Architecture of the Collective. De expositie werpt een interessant licht op de stille revolutie in de architectuur: ontwerpen voor gezamenlijke bewoning. In ons vakblad NOOK 3 van 2020 lees je het artikel “De kansen van architectuur voor het collectief”, een gesprek met projectleider Darinka Czischke over de urgentie van het opbouwen van gemeenschappen in plaats van woningen, de aanpak die daarbij nodig is en succesvolle internationale voorbeelden. Bestel NOOK 3 2020 hier.

 

Together! The New Architecture of the Collective werd ontwikkeld door het Vitra Museum in Weil am Rhein, Duitsland en was al te zien in Le Grand Hornu in Hornu, België en in het Grassi Museum in Leipzig, Duitsland. Van 1 april tot 4 juli 2021 is de tentoonstelling te zien in Arsenaal Delft, Korte Geer in Delft. www.co-lab-research.net/together

“The majority of these will have to be built in the cities. This is not only a quantitative task, but urban living in the 21st century is also accompanied by major challenges in areas such as affordability, sustainability, quality of life, inclusiveness and life course stability. To fulfil this task, cooperation between businesses, government, knowledge institutes and citizens is needed: we can do this together! One of the most innovative answers to these challenges has been a silent revolution in contemporary architecture – towards collective building and living. Recent design approaches of this ‘architecture of the collective’ are captured in the exhibition Together! The New Architecture of the Collective”.

 

agenda  09-04-2021 - 09-04-2021 

Training onderhandelen

Leer beter onderhandelen met je klant

 

Een belangrijk aspect van goed functioneren als ondernemer, projectmanager, leider, manager of ZZP-er is onderhandelen. Je onderhandelt over de briefing, timings, planningen, samenwerkingspartners en natuurlijk over geld.

Deze training staat vooral in het teken van het financiële deel van de onderhandeling. Die begint met een goede voorbereiding. Wat is mijn (uur)tarief? Wat is mijn opslag? Van daaruit ga je onderhandelen over projectprijzen en (retainer)fees.

De basis van deze training is de Harvard methode, die leert hoe je stapsgewijs meer uit het onderhandelingsproces kunt halen.

 

Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:

Bepalen van je uurtarief
Begrijpen van businessmodel van de ‘urenfabriek’
Motiveren van je uurtarief
Kengetallen en criteria uit de branche
Principieel onderhandelen in 4 stappen
Scheiden van persoon en inhoud
Verschillende onderhandelingsstijlen
Onderhandelen met een machtige(re) partij
Cases uit de eigen praktijk
Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

 

agenda  18-04-2021 - 18-04-2021 

Training leiding geven aan creatieven

Stimuleer door het geven van feedback

 

Van zelfstandig werkzame ontwerpers én van ontwerpers die werken bij een bureau wordt steeds vaker verwacht dat ze ook leiding kunnen geven aan een (creatief) projectteam.

Maar hoe geef je je team voldoende creatieve vrijheid zonder de randvoorwaarden van de opdracht uit het oog te verliezen? Hoe geef je feedback op voorstellen, voer je goede evaluatiegesprekken en stimuleer je je collega’s of anderen binnen een projectteam?

Het is primair van belang goed vast te stellen waar de kracht van de verschillende teamleden ligt. Er is een verschil tussen talent en ambitie; willen is niet altijd kunnen. Zorg ervoor dat iedereen doet waar hij of zij goed in is en bouw van daaruit verder aan de ontwikkeling van hun talenten. Haal het maximale uit de ander en waak er voor eigen ideeën te laten domineren. Een bekende valkuil is het ‘zelf ontwerpen om te helpen’.

 

Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:

In deze module leer je alle (basis)vaardigheden van leidinggeven. Het duidelijk instrueren en begeleiden van nieuwe medewerkers tot het delegeren van taken aan goed functionerende medewerkers. Je kan na het volgen van de module meer uit het team halen en daarmee ook beter creatief werk produceren. Dit leidt tot gemotiveerde collega’s en blije klanten.

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

agenda  21-05-2021 - 21-05-2021 

Training stijlen van communiceren

Bereik meer met je communicatie

In deze training is veel aandacht voor stijlen van communiceren. De deelnemer leert de verschillende stijlen van communicatie herkennen en er mee om te gaan. Als je in staat bent je communicatie af te stemmen op de stijl van de ander, maak je gemakkelijker contact en komt je boodschap beter over. Om hiermee goed aan het werk te kunnen moet je eerst bewust zijn van je eigen communicatiestijl. Daarna kan je het communiceren met mensen met een andere stijl gaan oefenen.

Het creëren van een sfeer van wederzijds vertrouwen is cruciaal in vrijwel ieder gesprek. De taal en je lichaamstaal zijn belangrijke hulpmiddelen. Met lichaamstaal kan worden afgestemd op de ander. Pas daarna kan je gaan sturen en doelgericht gaan communiceren. Ook krijg je informatie door de problematiek te bekijken vanuit het oogpunt van de ander.

 

In deze training komen de volgende zaken aan bod:

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan  hier

 

agenda  28-05-2021 - 28-05-2021 

Training project- en zelfmanagement

Leer de basistechnieken van goed project- en zelfmanagement
Goed projectmanagement vereist verschillende vaardigheden. Hoe kom je bijvoorbeeld tot een heldere planning en een duidelijk overzicht van de kosten? Hoe vind je de kortste weg naar je doel en zorg je voor een goede samenwerking?

En hoe zit het met jezelf? Efficiënt werken, lijkt vanzelfsprekend, maar is niet voor iedereen even eenvoudig. Schuif je altijd de lastige klussen op voor later? Ben je snel afgeleid en heb je moeite met deadlines? Dan is het tijd om te leren hoe je jezelf kunt managen.

 

Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

 

 

— Follow thhis workshop in English  —> November 27th 2020!

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten. Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode (interieur)architecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

 

Deze traning wordt ook gegeven op 28 mei 2021 in het Nederlands.

vind een interieur­architect

vind een IA

word lid

 

Profiteer van de voordelen van een lidmaatschap van bni. Word nu lid

 

klik hier

word lid