login leden
agenda  27-01-2021 - 19-03-2021 

Maison & Objet Digital Days

 

De eerstvolgende editie van de Maison&Objet Paris zal daarom pas weer fysiek plaatsvinden van 8 t/m 13 september 2021, in combinatie met de Paris Design Week. Als je op de hoogte wilt blijven van de nieuwste collecties volg je de Digital Days van 27 januari t/m 19 maart 2021.

 

Deelnemen: kijk hier. In februari bijvoorbeeld nog de volgende thema’s:

 

 

 

agenda  04-03-2021 - 04-03-2021 

Lichtopleiding interieurprofessional

De Lichtschool biedt een 2 daagse training op 4 en 18 maart 2021 gericht op particuliere projecten. Het is een basistraining voor interieurarchitecten of -ontwerpers die licht gemist hebben in de opleiding, of bijgeschoold willen worden in de laatste ontwikkelingen. Neem zelf contact op als je vragen hebt over inhoud of aansluiting op jouw ervaring. Leden bni ontvangen 5% korting op deze tweedaagse. Aanmelden via deze link.

 

 

Aansluitend op deze tweedaagse kun je de lichtopleiding zakelijke projecten volgen op 19 november en 3 december.
 

agenda  05-03-2021 - 05-03-2021 

Training: positioneren en acquireren

Deze training maakt onderdeel uit van een serie van 7 kerncompetenties.  De sociale en de commerciële kant van de creatieve praktijk staan centraal. Alle onderdelen zijn los te volgen. Ontwerpbureaus hebben meegewerkt aan de opzet van deze trainingen. Je krijgt veel tips en tricks en je leert direct hoe je alles kunt toepassen.

 

 

Positionering is een brand-management instrument waarvoor de laatste jaren de belangstelling enorm is toegenomen. Waar deze techniek vroeger alleen door aanbieders van consumentengoederen werd gebruikt, zie je nu dat haast elk bedrijf nadenkt over zijn positionering.  Positioneren gaat aan acquireren vooraf. Je moet eerst weten wat je profiel is. Wat heb je jouw opdrachtgever te bieden? Waarin onderscheid jij je van je collega’s? Wie zijn je klanten, wat zijn hun behoeftes en hoe speel jij daar zodanig op in dat samenwerking vanzelfsprekend wordt? Kortom: wat maakt jou uniek?

 

In deze training leer je hoe je je eigen positie bepaalt en definieer je een ‘waardepropositie’; je eigen verhaal, dienstaanbod en de argumenten waarmee je op een natuurlijke manier straks je klanten overtuigt. Er zijn veel manieren om op een prettige manier acquisitie te doen en iedereen kan daar zijn eigen successtrategie in toepassen. Doel is dat klanten voor jou kiezen. Hoe krijg je dat voor elkaar?  In deze module leert de deelnemer welke mogelijkheden er zijn om het eerste contact te leggen, hoe je stap voor stap toewerkt naar een opdracht en hoe je op een natuurlijke manier met je opdrachtgever aan de slag gaat.

Programma

Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

·       Klantbehoefte definiëren
·       Methodes om positie te kiezen
·       Bepalen waarde propositie
·       Hoe vind je je klant
·       Contact leggen in verschillende situaties
·       Verschillende acquisitietechnieken
·       Het voeren van acquisitiegesprekken
·       Acquisitie op de agenda houden
·       Het binnenhalen van je klant

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

Leden bni: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

Aanmelden kan hier

agenda  10-03-2021 - 10-03-2021 

Online Circulair Design Class – product design (2)

Online Circulair Design Class – product design (2) – deze kan alleen in combinatie met de ochtend op 24-2 gevolgd worden.

Benieuwd hoe jij als productontwerper kunt bijdragen aan de circulaire economie, en hoe je ervoor kunt zorgen dat producten langer meegaan? In deze training word je als ontwerper inhoudelijk opgeleid op het gebied van circular design, oefen je samen de concrete toepassing ervan en krijg je inzicht in jouw rol bij het realiseren van circulaire producten en diensten. Deze Class is speciaal bedoeld voor designers en product engineers van producten voor professioneel gebruik (B2B) en consumentengoederen (B2C).

Hoe kun je als productontwerper bijdragen aan de circulaire economie? De circulaire economie is een systeem waarin producten langer meegaan. Nieuwe vormen van (keten)samenwerking zijn hiervoor vereist. Dit vraagt om een circulaire ontwerpaanpak én nieuwe businessmodellen.

 

Tijdens deze workshop krijg je inzicht in de basics van circular design en circulaire businessmodellen. Daarbij kijken we naar uiteenlopende praktijkvoorbeelden van koplopers. Vervolgens passen we deze toe op jouw eigen case. De aanpak in de CIRCO Class is gebaseerd op het onderzoek en boek Products that Last (TU Delft) en de daarin beschreven businessmodellen en ontwerpstrategieën. Om de nieuwe inzichten toe te passen in de praktijk, moet je je als ontwerper opstellen als een change agent voor circulair ontwerpen. In het laatste deel van de training leer je daarom hoe je in jouw dagelijkse praktijk circulair ontwerpen op de agenda van je opdrachtgevers of collega’s kunt krijgen.Deze Class is speciaal bedoeld voor creatieve professionals werkzaam als ontwerper of product engineer van producten voor professioneel gebruik (B2B) en consumentengoederen (B2C). Dit gaat om professionele producten zoals instrumenten, gereedschap, machines en apparatuur, en daarnaast om uiteenlopende productgroepen zoals consumer electronics, woonaccessoires, meubels en keukenproducten, modeaccessoires, speelgoed en sportartikelen.

 

 

De kosten voor deelname zijn € 150 excl. btw per deelnemer, inclusief lunch en boek. De reguliere deelnamekosten bedragen €500 excl. btw per deelnemer. Het gereduceerde tarief wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

 

Deze Class wordt online gegeven. De Class is opgedeeld in twee dagdelen:

woensdag 24 februari | 09:00 – 12:00 uur
woensdag 10 maart | 09:00 – 12:00 uur

 

Aanmelden voor deze class kan niet meer omdat deze vol is. Nieuwe data voor de twee dagdelen zijn:

 

dinsdag 30 maart | 09:00 – 12:00 uur
dinsdag 13 april | 09:00 – 12:00 uur

 

Zie onze agenda.

 

agenda  10-03-2021 - 10-03-2021 

Architects not Architecture – NL Edition

Op 10 maart om 19 uur is het de beurt aan Nederland in de Virtual Word Tour van Architects not Architecture. bni-partner JUNG sponsort dit event. Vooraf aanmelden via deze link!

 

agenda  12-03-2021 - 12-03-2021 

Wat hebben we in huis? RCE Interieurplatform

 

Vrijdagmiddag 12 maart 2021 van 13.30 uur tot 16.45 is het thema van het RCE Platform: Wat hebben we in huis? Tijdens dit webinar staat het onderwerp ‘inventarisaties van interieurs’ centraal.

Over gebouwde monumenten bestaat veel kennis, maar over de waardevolle interieuronderdelen in die gebouwen ontbreken vaak de gegevens. Om hierop meer zicht te krijgen zijn er de afgelopen jaren diverse inventarisaties gestart. Ook zijn er organisaties die hierover al langer systematisch gegevens verzamelen. Wat levert al deze informatie op?Vijf sprekers vanuit verschillende invalshoeken vertellen hoe ze bij de inventarisaties te werk zijn gegaan en tegen welke uitdagingen ze aanlopen. Ze geven inzicht in behaalde resultaten, interessante vondsten en delen graag hun ervaringen en kennis.

 

Ook wordt de nieuwe RCE-publicatie ‘Meer zicht op monumentale interieurs, handleiding voor succesvol inventariseren’ gepresenteerd. Als deelnemer aan de bijeenkomst kunt u kosteloos een gedrukt exemplaar ontvangen.

 

Het Interieurplatform vindt online plaats. Op deze wijze kunnen we opnieuw eenvoudig een buitenlandse spreker aan het woord laten en deelnemers ontvangen uit binnen- én buitenland. Via de chat-functie kunt ook u een bijdrage leveren.
Meer info en aanmelden, lees hier verder.

agenda  19-03-2021 - 19-03-2021 

Training relatie met klant

Een goede pro-actieve relatie met de opdrachtgever vraagt om inzicht, inlevingsvermogen, niet-aflatende aandacht, planmatig gegevensbeheer en het diepgewortelde besef dat er uiteindelijk zaken moeten worden gedaan. Opdrachtgevers verwachten vooral een pro-actieve opstelling. Feitelijk zou je eerder dan de klant zelf moeten weten wat hij de komende periode wil gaan doen. Hoe ga je het gesprek daarover op een constructieve manier aan? Zijn er kansen een project te verbreden, verdiepen of vergroten? Wat is daar aan de klantzijde aan inzet en middelen voor nodig? Wie zitten er aan de andere kant van de tafel, wat zijn hun belangrijkste issues en hoe zijn de krachten verdeeld? Bij voorkeur bouw je een relatie op die minder projectgericht en dus structureler is.

 


Programma

 

·       Wat wil de klant, werkelijk?
·       Leren discussiëren over een briefing
·       Hoe geef ik goed aan wat ik nodig heb om tot goed werk te komen?
·       Het belang van goede klantbehandeling en klantrelaties
·       Zorgen voor een goede afstemming met de klant
·       Hoe zit de organisatie van de klant er uit en wat voor belangen spelen er?
·       Het verbeteren van de klantrelatie, zodat meer rendement gemaakt kan worden
·       Nieuwe projecten of ideeën pitchen

 

Kosten
bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro  per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

agenda  30-03-2021 - 30-03-2021 

Online Circular Design Class product design (1)

Benieuwd hoe jij als productontwerper kunt bijdragen aan de circulaire economie, en hoe je ervoor kunt zorgen dat producten langer meegaan? In deze training word je als ontwerper inhoudelijk opgeleid op het gebied van circular design, oefen je samen de concrete toepassing ervan en krijg je inzicht in jouw rol bij het realiseren van circulaire producten en diensten. Deze Class is speciaal bedoeld voor designers en product engineers van producten voor professioneel gebruik (B2B) en consumentengoederen (B2C). Hoe kun je als productontwerper bijdragen aan de circulaire economie? De circulaire economie is een systeem waarin producten langer meegaan. Nieuwe vormen van (keten)samenwerking zijn hiervoor vereist. Dit vraagt om een circulaire ontwerpaanpak én nieuwe businessmodellen.

 

Tijdens deze workshop krijg je inzicht in de basics van circular design en circulaire businessmodellen. Daarbij kijken we naar uiteenlopende praktijkvoorbeelden van koplopers. Vervolgens passen we deze toe op jouw eigen case. De aanpak in de CIRCO Class is gebaseerd op het onderzoek en boek Products that Last (TU Delft) en de daarin beschreven businessmodellen en ontwerpstrategieën. Om de nieuwe inzichten toe te passen in de praktijk, moet je je als ontwerper opstellen als een change agent voor circulair ontwerpen. In het laatste deel van de training leer je daarom hoe je in jouw dagelijkse praktijk circulair ontwerpen op de agenda van je opdrachtgevers of collega’s kunt krijgen.Deze Class is speciaal bedoeld voor creatieve professionals werkzaam als ontwerper of product engineer van producten voor professioneel gebruik (B2B) en consumentengoederen (B2C). Dit gaat om professionele producten zoals instrumenten, gereedschap, machines en apparatuur, en daarnaast om uiteenlopende productgroepen zoals consumer electronics, woonaccessoires, meubels en keukenproducten, modeaccessoires, speelgoed en sportartikelen.

 

 

De kosten voor deelname zijn € 150 excl. btw per deelnemer, inclusief lunch en boek. De reguliere deelnamekosten bedragen €500 excl. btw per deelnemer. Het gereduceerde tarief wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

 

Deze Class wordt online gegeven. De Class is opgedeeld in twee dagdelen:

dinsdag 30 maart | 09:00 – 12:00 uur
dinsdag 13 april | 09:00 – 12:00 uur

 

Aanmelden kan hier

agenda  01-04-2021 - 04-07-2021 

Together! The New Architecture of the Collective

In het voorjaar van 2021 opent in Delft de internationale tentoonstelling Together! The New Architecture of the Collective. De expositie werpt een interessant licht op de stille revolutie in de architectuur: ontwerpen voor gezamenlijke bewoning. In ons vakblad NOOK 3 van 2020 lees je het artikel “De kansen van architectuur voor het collectief”, een gesprek met projectleider Darinka Czischke over de urgentie van het opbouwen van gemeenschappen in plaats van woningen, de aanpak die daarbij nodig is en succesvolle internationale voorbeelden. Bestel NOOK 3 2020 hier.

 

 

Together! The New Architecture of the Collective werd ontwikkeld door het Vitra Museum in Weil am Rhein, Duitsland en was al te zien in Le Grand Hornu in Hornu, België en in het Grassi Museum in Leipzig, Duitsland. Van 1 april tot 4 juli 2021 is de tentoonstelling te zien in Arsenaal Delft, Korte Geer in Delft. www.co-lab-research.net/together

“The majority of these will have to be built in the cities. This is not only a quantitative task, but urban living in the 21st century is also accompanied by major challenges in areas such as affordability, sustainability, quality of life, inclusiveness and life course stability. To fulfil this task, cooperation between businesses, government, knowledge institutes and citizens is needed: we can do this together! One of the most innovative answers to these challenges has been a silent revolution in contemporary architecture – towards collective building and living. Recent design approaches of this ‘architecture of the collective’ are captured in the exhibition Together! The New Architecture of the Collective”.

 

agenda  01-04-2021 - 01-04-2021 

bni intervisie voor interieurarchitecten

 

Deze startdatum is facultatief omdat in overleg groepjes en startdata worden gevormd. Meld je aan door een mail te sturen naar: info@bni.nl

 

Leren, reflecteren, groeien

Heb je vragen over en/of problemen in je dagelijkse werkpraktijk en behoefte aan feedback van collega’s? Geef je dan op voor bni Intervisie. Intervisie is een Nederlandse vinding en wordt in het Engels treffend vertaald als peer to peer coaching. Dat is wat intervisiecoach Aart Helder doet: gelijkwaardige collega’s samenbrengen en hen leren om elkaar te coachen. Groepsreflectie, individuele bewustwording en eigen actie vormen de kern van intervisie.

 

Hoe bereid ik me goed voor op een aanbesteding of pitch? Hoe kan ik mijn team beter aansturen? Ik weet hoe ik moet acquireren, maar wat maakt het voor mij zo lastig? Hoe ga ik het gesprek aan met mijn leidinggevende? Hoe stel ik grenzen richting opdrachtgevers en aannemers? Hoe kan ik beter omgaan met deadlines en alle stress die daarbij komt kijken? Hoe verbeter ik mijn work-life-balance? De vragen die aan bod komen zijn zo divers als de deelnemers zelf. Essentieel is een gelijkwaardige groep die reflectievragen combineert met bruikbare tips.

 

Wat brengt het jou?

 

Waarom zijn deelnemers enthousiast?

·       Intervisie geeft inzicht in de eigen werksituatie en brengt nieuwe perspectieven en oplossingen;

·       Intervisie verbetert het reflectieve vermogen en vergoot de zelfkennis/mensenkennis;

·       Intervisie werkt aantoonbaar stress-verlagend en probleemoplossend;

·       Intervisie verstevigt je communicatieve vaardigheden zoals waardevrij luisteren, feedback geven en open vragen stellen

 

Voor wie?

Intervisie biedt kansen voor iedereen die werkzaam is in de sector, zowel zelfstandig als binnen bureaus. bni werft momenteel samen met BNA en BNO voor een nieuwe lichting. Er zullen groepen worden samengesteld voor zelfstandigen, voor eigenaar/directeuren, voor medewerkers.

 

Proces inschrijven en intake

Je kan nu aanmelden voor groepen die starten in de lente door een mail te sturen naar ‘info@bni.nl’. Na je aanmelding ontvang je een intakeformulier en neemt Aart Helder contact met je op voor een intakegesprek. Op basis daarvan besluit jij of je deelneemt en bni Intervisie inderdaad aansluit op jouw behoefte en word je ingedeeld in een groep (6-7 personen).

 

Tijdens de kick-off leer je elkaar, de methode en de coach kennen. Vervolgens plan je 4 sessies onder begeleiding. De insteek is dat de groep daarna zelfstandig doorgaat. De praktijk leert dat groepen in ieder geval een jaar samen doorwerken.

 

Investering

De prijs voor kick-off meeting (3 uur) en vier begeleide sessies (van 3 uur) is in totaal:

Leden van BNA, bni, BNO, BNSP en NVTL: € 275,- per persoon

Niet-leden: € 330,- per persoon. Deze bedragen zijn exclusief btw.

 

De intakefase is geheel gratis. Besluit je na de kick-off meeting om te stoppen, dan brengen we 25% van het deelname bedrag in rekening. Daarna ben je het gehele bedrag verschuldigd.

 

Aart Helder

Aart Helder werkte 15 jaar in de creatieve sector (cultuur, media en design) alvorens zich te richten op mensen en organisaties. Sinds 2016 werkt hij als coach en trainer in uiteenlopende organisaties (o.a. Triodos Bank, Nederlandse Vereniging van Journalisten NJV, de BNO en DuPho). Helder verzorgt trainingen en ontwikkelde zijn eigen methode om intervisie te begeleiden. (www.aarthelder.nl)

 

Wat zeggen de deelnemers?

“Het meest nuttig vond ik de confrontatie met jezelf en vervolgens de urgentie om er iets mee te doen.” Moon Brader – architect

“Intervisie vond ik goed omdat ik aandacht en tijd heb besteed aan het functioneren van mezelf en mijn bedrijf. De groep en het programma bieden daarvoor een veilige en uitdagende omgeving.” Jenny Lindhout – ontwerper/illustrator

“Ik heb er echt ontzettend veel aan gehad. Het was heel fijn om te kunnen sparren met gelijkgestemden die in dezelfde fase zitten van hun leven en carrière.” Lisanne Simon – project manager

 

agenda  09-04-2021 - 09-04-2021 

Training onderhandelen

Leer beter onderhandelen met je klant

 

Een belangrijk aspect van goed functioneren als ondernemer, projectmanager, leider, manager of ZZP-er is onderhandelen. Je onderhandelt over de briefing, timings, planningen, samenwerkingspartners en natuurlijk over geld.

Deze training staat vooral in het teken van het financiële deel van de onderhandeling. Die begint met een goede voorbereiding. Wat is mijn (uur)tarief? Wat is mijn opslag? Van daaruit ga je onderhandelen over projectprijzen en (retainer)fees.

De basis van deze training is de Harvard methode, die leert hoe je stapsgewijs meer uit het onderhandelingsproces kunt halen.

 

Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:

Bepalen van je uurtarief
Begrijpen van businessmodel van de ‘urenfabriek’
Motiveren van je uurtarief
Kengetallen en criteria uit de branche
Principieel onderhandelen in 4 stappen
Scheiden van persoon en inhoud
Verschillende onderhandelingsstijlen
Onderhandelen met een machtige(re) partij
Cases uit de eigen praktijk
Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

 

agenda  13-04-2021 - 13-04-2021 

Online Circular Design Class product design (2)

Benieuwd hoe jij als productontwerper kunt bijdragen aan de circulaire economie, en hoe je ervoor kunt zorgen dat producten langer meegaan? In deze training word je als ontwerper inhoudelijk opgeleid op het gebied van circular design, oefen je samen de concrete toepassing ervan en krijg je inzicht in jouw rol bij het realiseren van circulaire producten en diensten. Deze Class is speciaal bedoeld voor designers en product engineers van producten voor professioneel gebruik (B2B) en consumentengoederen (B2C). Hoe kun je als productontwerper bijdragen aan de circulaire economie? De circulaire economie is een systeem waarin producten langer meegaan. Nieuwe vormen van (keten)samenwerking zijn hiervoor vereist. Dit vraagt om een circulaire ontwerpaanpak én nieuwe businessmodellen.

 

Tijdens deze workshop krijg je inzicht in de basics van circular design en circulaire businessmodellen. Daarbij kijken we naar uiteenlopende praktijkvoorbeelden van koplopers. Vervolgens passen we deze toe op jouw eigen case. De aanpak in de CIRCO Class is gebaseerd op het onderzoek en boek Products that Last (TU Delft) en de daarin beschreven businessmodellen en ontwerpstrategieën. Om de nieuwe inzichten toe te passen in de praktijk, moet je je als ontwerper opstellen als een change agent voor circulair ontwerpen. In het laatste deel van de training leer je daarom hoe je in jouw dagelijkse praktijk circulair ontwerpen op de agenda van je opdrachtgevers of collega’s kunt krijgen.Deze Class is speciaal bedoeld voor creatieve professionals werkzaam als ontwerper of product engineer van producten voor professioneel gebruik (B2B) en consumentengoederen (B2C). Dit gaat om professionele producten zoals instrumenten, gereedschap, machines en apparatuur, en daarnaast om uiteenlopende productgroepen zoals consumer electronics, woonaccessoires, meubels en keukenproducten, modeaccessoires, speelgoed en sportartikelen.

 

 

De kosten voor deelname zijn € 150 excl. btw per deelnemer, inclusief lunch en boek. De reguliere deelnamekosten bedragen €500 excl. btw per deelnemer. Het gereduceerde tarief wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

 

Deze Class wordt online gegeven. De Class is opgedeeld in twee dagdelen:

dinsdag 30 maart | 09:00 – 12:00 uur
dinsdag 13 april | 09:00 – 12:00 uur

 

Aanmelden kan hier

agenda  16-04-2021 - 16-04-2021 

Training leiding geven aan creatieven

Stimuleer door het geven van feedback

 

Van zelfstandig werkzame ontwerpers én van ontwerpers die werken bij een bureau wordt steeds vaker verwacht dat ze ook leiding kunnen geven aan een (creatief) projectteam.

Maar hoe geef je je team voldoende creatieve vrijheid zonder de randvoorwaarden van de opdracht uit het oog te verliezen? Hoe geef je feedback op voorstellen, voer je goede evaluatiegesprekken en stimuleer je je collega’s of anderen binnen een projectteam?

Het is primair van belang goed vast te stellen waar de kracht van de verschillende teamleden ligt. Er is een verschil tussen talent en ambitie; willen is niet altijd kunnen. Zorg ervoor dat iedereen doet waar hij of zij goed in is en bouw van daaruit verder aan de ontwikkeling van hun talenten. Haal het maximale uit de ander en waak er voor eigen ideeën te laten domineren. Een bekende valkuil is het ‘zelf ontwerpen om te helpen’.

 

Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:

In deze module leer je alle (basis)vaardigheden van leidinggeven. Het duidelijk instrueren en begeleiden van nieuwe medewerkers tot het delegeren van taken aan goed functionerende medewerkers. Je kan na het volgen van de module meer uit het team halen en daarmee ook beter creatief werk produceren. Dit leidt tot gemotiveerde collega’s en blije klanten.

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

agenda  19-05-2021 - 19-05-2021 

Circular Design Challenge meubel- en interieurbouw

Ben jij actief in de meubel- en interieurbouw? Wil je kennismaken en experimenteren met innovatieve en duurzame (plaat)materialen? Doe dan mee aan de Circular Design Challenge! Speciaal voor bedrijven die fysieke producten maken, bedrijven die assembleren en leveranciers van halffabrikaten en onderdelen. In maart 2021 start de CBM-CIRCO Circular Design Challenge!

Deze Circular Design Challenge wordt georganiseerd door de branchevereniging voor Interieurbouw en Meubelindustrie (CBM) in samenwerking met CIRCO. Je gaat aan de slag met innovatieve materialen, technieken of technologieën die toegepast kunnen worden bij het maken van een interieurobject, met circulaire ontwerpstrategieën en met circulaire businessmodellen.

 

 

De Challenge: maak een prototype of proefmodel van een circulair interieurobject. Het programma bestaat uit de driedaagse CIRCO Circular Business Design Track met twee additionele ontwerpdagen. Deze additionele ontwerpdagen vinden plaats tussen de tweede en derde dag van de Track. De tweede dag van dit traject zal volledig in het teken staan van inspiratie. Diverse leveranciers van nieuwe (plaat)materialen pitchen hun product en deelnemers maken kennis met deze nieuwe materialen en hun eigenschappen. Tussen de twee ontwerpdagen zit een maand waarin ieder bedrijf intern aan de slag kan.

Tijdens de ontwerpdagen brainstormen de CIRCO-trainers mee over mogelijkheden, maken ter plekke schetsen en geven tips en ideeën. Bedrijven werken zelf ideeën uit en komen daar de tweede ontwerpdag mee terug, om verdere input en inspiratie te krijgen van trainers. Daarna werken bedrijven het idee uit tot een prototype of proefmodel.

 

Bijzonder aan deze challenge is dat de deelnemers naast het doorlopen van de drie workshopdagen ook intern binnen hun bedrijf aan de slag gaan. De hele challenge heeft een looptijd van twee tot drie maanden. De trainers begeleiden het ontwerpproces, zodat deelnemers weten welke stappen en designvragen zij moeten uitwerken om tot een prototype te komen.

 

Voor wie?

 

Bedrijven in de meubel- en interieurbouw die fysieke producten maken (de toepassers).
Bedrijven die assembleren zijn van harte welkom, net als leveranciers van halffabrikaten/onderdelen.
Per challenge doen minimaal 8 en maximaal 12 bedrijven mee.
Ieder bedrijf neemt deel met 2 personen, uit 2 disciplines: één ontwikkelaar/productontwerper en iemand in een commerciële rol.

 

Door wie?

 

Marien Korthorst en Mars Holwerda

 

Waar en wanneer?

 

De intentie is de inspiratie- en innovatiedagen fysiek te organiseren. Dit is uiteraard afhankelijk van de maatregelen van de Rijksoverheid m.b.t. covid-19.

Start datum is 19 mei, 2, 3 & 23 juni. De slotsessie is op 7 juli 202.

 

Wat levert het op?

 

Eerste fysieke prototype/proefmodel/ontwerpidee van een interieurobject, dit object wordt tijdens de pitch aan het eind van dag 5 gepresenteerd.
Roadmap; hoe verder na de oplevering van dit prototype/proefmodel?
Gedurende de challenge maken de ontwerpers een eerste ontwerpidee en de fysieke uitwerking. De eerste testen met materialen zijn dan al gedaan voor oplevering op dag 5. De nadruk ligt op leren door te doen. Een gedetailleerd ontwikkel- en innovatieproces start daarna.

 

Kosten

 

De kosten voor deelname zijn €500,- ex BTW per bedrijf (voor 2 personen). De reguliere prijs van een CIRCO Track is €2000,- ex BTW. Het gereduceerde tarief wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De extra begeleiding door de senior ontwerpers wordt vergoed door Branchevereniging Meubelindustrie en Interieurbouw (CBM).

 

Aanmelden kan hier

 

agenda  21-05-2021 - 21-05-2021 

Training stijlen van communiceren

Bereik meer met je communicatie

In deze training is veel aandacht voor stijlen van communiceren. De deelnemer leert de verschillende stijlen van communicatie herkennen en er mee om te gaan. Als je in staat bent je communicatie af te stemmen op de stijl van de ander, maak je gemakkelijker contact en komt je boodschap beter over. Om hiermee goed aan het werk te kunnen moet je eerst bewust zijn van je eigen communicatiestijl. Daarna kan je het communiceren met mensen met een andere stijl gaan oefenen.

Het creëren van een sfeer van wederzijds vertrouwen is cruciaal in vrijwel ieder gesprek. De taal en je lichaamstaal zijn belangrijke hulpmiddelen. Met lichaamstaal kan worden afgestemd op de ander. Pas daarna kan je gaan sturen en doelgericht gaan communiceren. Ook krijg je informatie door de problematiek te bekijken vanuit het oogpunt van de ander.

 

In deze training komen de volgende zaken aan bod:

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

agenda  26-05-2021 - 26-05-2021 

Circular Design Challenge meubel- en interieurbouw – afrondende dag

De CIRCO Circular Design Challenge meubel- en interieurbouw beleefd op 26 mei de afrondende dag nadat deze is gestart op 25 maart .

agenda  28-05-2021 - 28-05-2021 

Training project- en zelfmanagement

Leer de basistechnieken van goed project- en zelfmanagement
Goed projectmanagement vereist verschillende vaardigheden. Hoe kom je bijvoorbeeld tot een heldere planning en een duidelijk overzicht van de kosten? Hoe vind je de kortste weg naar je doel en zorg je voor een goede samenwerking?

En hoe zit het met jezelf? Efficiënt werken, lijkt vanzelfsprekend, maar is niet voor iedereen even eenvoudig. Schuif je altijd de lastige klussen op voor later? Ben je snel afgeleid en heb je moeite met deadlines? Dan is het tijd om te leren hoe je jezelf kunt managen.

 

Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

 

 

— Follow thhis workshop in English  —> November 27th 2020!

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten. Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode (interieur)architecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

 

 

agenda  29-05-2021 - 29-05-2021 

World Interiors Day

 

 

 

 

agenda  02-06-2021 - 04-06-2021 

Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer

 

Alles op het gebied van facilitair management en gebouwbeheer staat op 2, 3 en 4 juni 2021 centraal op deze 2e editie van de vakbeurs Facilitair & Gebouw waar toeleveranciers en bezoekers elkaar ontmoeten.

agenda  11-06-2021 - 11-06-2021 

Training presenteren en discussiëren

Ontwikkel je eigen effectieve presentatie-stijl

 

Presenteren en discussiëren zijn vaste onderdelen van een acquisitietraject en tijdens een opdracht. Regelmatig wordt daarbij voor een insteek gekozen die niet aansluit op de belevingswereld van de opdrachtgever. Effectief en ontspannen presenteren blijft voor veel mensen lastig. Uit onzekerheid beperken we ons tot het communiceren van de inhoud en zijn we tijdens de presentatie vooral met onszelf bezig. Een goede presentator is voornamelijk bezig met het aanwezige publiek, kijkt hoe er wordt gereageerd en gooit zo nodig de presentatie over een andere boeg. De vorm is daarbij zeker zo belangrijk als de inhoud.

 

Ook tijdens een discussie is het gevoel dat je overbrengt veel belangrijker dan de betekenis van de woorden op zich. Tussen de sprekers moet er een klik worden gevoeld. En dat gevoel is positief te beïnvloeden door gebruik te maken van gerichte technieken. Technieken die in deze training worden besproken en geoefend.

 

De deelnemer leert tijdens de training om vooraf na te denken over de inhoud, vorm én structuur en om tijdens de presentatie of discussie continu de kern van de boodschap voor ogen te houden. De deelnemers beoordelen hun eigen performance en die van elkaar. Verbeterpunten worden benoemd en geoefend. Daarbij wordt ook gekeken naar zaken als basishouding, oogcontact, bewegingen, stemtechniek en gebruik van presentatiemateriaal. Zo wordt geleidelijk toegewerkt naar een eigen effectieve presentatiestijl.

 

 

Programma van deze training:
·       Het geven van goede presentaties
·       Waar moet je rekening mee houden, specifiek bij de presentatie van creatief werk?
·       Naar een eigen stijl in presenteren
·       Stevig overkomen en duidelijk de lead nemen
·       Omgaan met weerstand en kritiek
·       Omgaan met echte conflicten
·       De balans tussen een goed ontwerp en de andere belangen

Door deelname aan de module beschik je over (non-)verbale (audio-) visuele vaardigheden om effectief te communiceren, presenteren en overtuigen. Je leert projectpresentaties en discussies voor te bereiden en te geven en je krijgt inzicht en kennis om de vorm te verbeteren en daarmee het effect en resultaat.

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan  hier

agenda  16-06-2021 - 17-06-2021 

Wastebuild @ndsm

Op deze tweedaagse beurs op het NDSM in Amsterdam om ontmoet je bedrijven die de nieuwste duurzame en circulaire bouwmaterialen, producten en concepten presenteren.

 

info en aanmelden kan hier

 

agenda  29-06-2021 - 30-06-2021 

Independent Hotel Show Amsterdam

Business event voor de hotel community in RAI Amsterdam. Terugblik editie 2019 kijk hier.

bni was mediapartner van de 2019 editie.

 

 

agenda  01-07-2021 - 04-07-2021 

Object Rotterdam

 

OBJECT is een uniek pop-up platform voor limited editions en one-offs van bijzondere labels, bekende ontwerpers en aanstormende talenten, werkzaam in uiteenlopende design disciplines en met verschillende materialen. OBJECT begeeft zich op het snijvlak van design, crafts, mode, architectuur en kunst en is een must see voor vakgenoten, verzamelaars en designliefhebbers. Elk jaar strijkt OBJECT neer in een iconisch gebouw in of rond Rotterdam, de designers zijn zelf aanwezig om hun ontwerpen toe te lichten.

 

agenda  05-09-2021 - 06-09-2021 

showUP

showUP heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot de ultieme inkoopbeurs voor woonaccessoires en cadeau-artikelen. De vakbeurs richt zich op inkopers van woon- en gift stores, concept stores, webshops, warenhuizen en museumwinkels. Ook stylisten, pers en bloggers komen langs om inspiratie op te doen.

 

Inmiddels doen meer dan 350 deelnemers en 6000 bezoekers mee uit binnen- en buitenland, van kleine startende labels en jonge ontwerpers tot bekende merken. Dat is meteen de charme van showUP: toonaangevende internationale merken en nieuwkomers vind je hier onder één dak.

 

Na de laatste editie in de Brabanthallen in Den Bosch, keert de beurs 5 en 6 september 2021 terug in de Expo Haarlemmermeer.

 

Ticketregistratie kan tzt via deze pagina.

 

 

agenda  08-09-2021 - 13-09-2021 

Gratis toegang Maison & Objet

De komende editie van de Maison&Objet in Parijs vindt plaats van 8 tot en met 13 september 2021. Steeds meer Nederlandse inkopers en interieurprofessionals komen naar deze internationale vakbeurs voor interieurdesign en woondecoratie. Dankzij speciale afspraken met de beursorganisatie zijn leden gratis welkom op de beurs (normaal € 70,-).

 

agenda  12-09-2021 - 14-09-2021 

Interieur Collectie Dagen

Op 12, 13 en 14 september 2021 vinden de Interieur Collectie Dagen plaats. Alle info over deelname of bezoek vind je hier.

 

Zondag 12 september 2021: 12:00 uur – 18:00 uur
Maandag 13 september 2021: 10:00 uur – 21:00 uur
Dinsdag 14 september 2021: 10:00 uur – 18:00 uur

 

Adres
Evenementenhal Gorinchem
Franklinweg 2
4207 HZ Gorinchem

agenda  12-11-2021 - 14-11-2021 

Duurzame Woonbeurs

Op 12-14 november 2021 zal de tweede editie van de Duurzame Woonbeurs plaatsvinden in De Kromhouthal in Amsterdam. Een terugblik van de eerste editie en alle info over wijze van deelnemen in 2021, vind je op deze website.

 

 

Stand mixplein 2019 – bni-lid Ingrid Hendrickx @ Interiorsense.nl 

 

agenda  08-12-2021 - 13-12-2021 

Masters Expo – the forward edition

MASTERS EXPO 2021 vindt plaats van 8 t/m 13 december 2021 RAI Amsterdam. Het is een vervolg op Masters of LXRY en de Miljonair Fair. Een bijzonder aanbod op het gebied van luxury en business komt op deze beurs samen.

 

 

vind een interieur­architect

vind een IA

word lid

 

Profiteer van de voordelen van een lidmaatschap van bni. Word nu lid

 

klik hier

word lid