login leden
agenda  03-12-2020 - 03-12-2020 

Webinar brandveiligheid in kantoren en scholen

De Brandpreventie Academy en bni-partner Verwol  organiseren op 3 december een compact kennis webinar over brandveiligheid in kantoren en scholen.

 

Waarom?

Een school of kantoor moet een ruimte zijn om prettig, productief en gezond in te kunnen leren en werken. Een veilige omgeving is hierbij de belangrijkste voorwaarde. Maar waar moet je aan denken bij het ontwerp? Welke eisen zijn er en hoe zit de wet- en regelgeving in elkaar? Wat betekenen alle brandclassificatie begrippen precies en hoe pas je deze toe?

 

De Brandpreventie Academy en Verwol

De Brandpreventie Academy is de kennisautoriteit in Nederland en geeft dagelijks trainingen over brandveiligheid aan interieurarchitecten en andere belanghebbenden in de bouw. Verwol introduceerde in dit voorjaar de nieuwe Slimline FG serie. De brandwerende systeemwanden en deuren uit deze serie zijn in E / EW / EI 30, 60 en 120 minuten te verkrijgen en zijn qua detaillering gelijk aan de reguliere Slimline systeemwanden.

 

Aanmelden

Op 3 december is er om 12:30 en 15:00 uur een webinar via Microsoft Teams. De duur is circa 45 – 60 minuten. Aanmelden, ook voor niet leden, kan via deze link. Geef aan welke tijdstip jouw voorkeur heeft.

 

beeld: Verwol Slimline

agenda  03-12-2020 - 03-12-2020 

Stimuleringsfonds: Bring it online!

 

Op donderdagmiddag 3 december om 16:00 uur organiseert het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie de informatiebijeenkomst Bring it online! 2021–2024. De ontwerpende sector komt hierin samen en gaat in gesprek over wat jou drijft. Hoe kunnen we je ontwerpideeën ondersteunen en hoe kunnen we met de sector als geheel maatschappelijke impact bereiken? Over de impact van covid-19 op het fonds en het ontwerpveld. Directeur Syb Groeneveld zal aftrappen met een toelichting op ontwikkelingen binnen het fonds, de nieuwe regelingen en extra activiteiten in de beleidsperiode 2021–2024. Wat blijft zoals het was, wat is nieuw en wat verandert er?

 

Een belangrijk onderdeel van de middag zijn de break-out rooms met medewerkers van het fonds, waarvoor je je als deelnemer vooraf kunt inschrijven. In deze sessies volgt een toelichting op de mogelijkheden binnen de regeling van je keuze en binnen het fonds, door middel van een Q&A-gesprek met de online deelnemers. De sessies duren een uur.

Maak je keuze uit deze sessies, je kan slechts één sessie bijwonen.
1. Regeling Vormgeving
2. Regeling Architectuur
3. Regeling Digitale cultuur, Upstream: music x design en Immerse\Interact
4. Regeling Talentontwikkeling
5. Internationaal samenwerken in tijden van covid-19

 

Wil je vooraf een vraag indienen of een onderwerp agenderen? Geef dan bij je aanmelding aan voor welke sessie je kiest – slechts één keuze is mogelijk – en stel alvast je vraag. Natuurlijk kan je ook gebruikmaken van de chatfunctie tijdens de sessie van jouw keuze of tijdens het plenaire deel.

 

Lees verder op site en meld je aan.

agenda  03-12-2020 - 03-12-2020 

Partner Webinar Corian

 

 

 

Een belangrijk doel in de hospitality sector is alle gasten het vertrouwen geven dat de ruimtes van een hotel of een andere horecagelegenheid veilig en schoon zijn. In het webinar Corian® hospitality bespreekt Leeuwerik de mogelijke materiaaloplossingen om dit doel te bereiken en kom je alles te weten over Corian®. Juist in ruimtes waar hygiëne een grote rol speelt, zoals horecagelegenheden, is dit van groot belang.

 

Info:

agenda  10-12-2020 - 10-12-2020 

Circular Design Class – Professionele producten (1)

Deze training is verspreid over twee ochtenden op 10 en 16 december. Je wordt als ontwerper inhoudelijk opgeleid op het gebied van circular design, oefent  samen de concrete toepassing ervan en krijgt inzicht in jouw rol bij het realiseren van circulaire producten en diensten. Deze Class is speciaal bedoeld voor designers en product engineers van producten voor professioneel gebruik (B2B) en consumentengoederen (B2C).

 

Hoe kun je als productontwerper bijdragen aan de circulaire economie? De circulaire economie is een systeem waarin producten langer meegaan. Nieuwe vormen van (keten)samenwerking zijn hiervoor vereist. Dit vraagt om een circulaire ontwerpaanpak én nieuwe businessmodellen.

 

Tijdens deze workshop krijg je inzicht in de basics van circular design en circulaire businessmodellen. Daarbij kijken we naar uiteenlopende praktijkvoorbeelden van koplopers. Vervolgens passen we deze toe op jouw eigen case.

 

De aanpak in de CIRCO Class is gebaseerd op het onderzoek en boek Products that Last (TU Delft) en de daarin beschreven businessmodellen en ontwerpstrategieën. Om de nieuwe inzichten toe te passen in de praktijk, moet je je als ontwerper opstellen als een change agent voor circulair ontwerpen. In het laatste deel van de training leer je daarom hoe je in jouw dagelijkse praktijk circulair ontwerpen op de agenda van je opdrachtgevers of collega’s kunt krijgen.

 

BNI, BNO, BNS Crisp en CBM ondersteunen de verspreiding en onderschrijven het belang van deze Class voor circulaire consumentengoederen en een circulaire maakindustrie.

 

Deze Class is speciaal bedoeld voor creatieve professionals werkzaam als ontwerper of product engineer van producten voor professioneel gebruik (B2B) en industrieel vervaardigde consumentengoederen (B2C). Dit gaat om professionele producten zoals instrumenten, gereedschap, machines en apparatuur, en daarnaast om uiteenlopende productgroepen zoals electronics, woonaccessoires en meubelen, speelgoed en sportartikelen.

Kosten

 

De kosten voor deelname zijn € 150 excl. btw per deelnemer, inclusief lunch en boek. De reguliere deelnamekosten bedragen €500 excl. btw per deelnemer. Het gereduceerde tarief wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

 

 Inschrijven met korting kan hier

 

agenda  11-12-2020 - 11-12-2020 

Leiding geven aan creatieven

Stimuleer door het geven van feedback

 

Van zelfstandig werkzame ontwerpers én van ontwerpers die werken bij een bureau wordt steeds vaker verwacht dat ze ook leiding kunnen geven aan een (creatief) projectteam.

Maar hoe geef je je team voldoende creatieve vrijheid zonder de randvoorwaarden van de opdracht uit het oog te verliezen? Hoe geef je feedback op voorstellen, voer je goede evaluatiegesprekken en stimuleer je je collega’s of anderen binnen een projectteam?

Het is primair van belang goed vast te stellen waar de kracht van de verschillende teamleden ligt. Er is een verschil tussen talent en ambitie; willen is niet altijd kunnen. Zorg ervoor dat iedereen doet waar hij of zij goed in is en bouw van daaruit verder aan de ontwikkeling van hun talenten. Haal het maximale uit de ander en waak er voor eigen ideeën te laten domineren. Een bekende valkuil is het ‘zelf ontwerpen om te helpen’.

Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:

 

In deze module leer je alle (basis)vaardigheden van leidinggeven. Het duidelijk instrueren en begeleiden van nieuwe medewerkers tot het delegeren van taken aan goed functionerende medewerkers. Je kan na het volgen van de module meer uit het team halen en daarmee ook beter creatief werk produceren. Dit leidt tot gemotiveerde collega’s en blije klanten.

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

Tijd: 09.30-17.00 uur.

 

Deze training is meest waarschijnlijk online! Informeer tzt.

agenda  15-12-2020 - 15-12-2020 

Webinar Kunst in het interieur

Save the date: webinar 15-12 over kunst in het interieur

 

Medio december verschijnt NOOK met het thema art. Over hoe kunst de perceptie van een interieur beïnvloedt, over ruimtes als kunstwerk op zich en meer. Passend in het thema is er dinsdag 15 december van 12 tot 13 uur een webinar over kunst in het interieur. De uitnodiging en meer info volgt -> save the date!!!!

agenda  16-12-2020 - 16-12-2020 

Circulair Design Class – Professionele producten (2)

Deel twee van de circulair design class die verdeeld is over twee ochtenden t.w. 10 en 16 december.

 

Zie agenda item 10-12 hier voor alle info.

 

 

 

agenda  01-01-2021 - 30-01-2021 

bni intervisie voor interieurarchitecten

 

Je kunt je gewoon aanmelden en daarna worden er kleine intervisie groepjes met startdata in overleg gevormd. Meld je aan door een mail te sturen naar: info@bni.nl

 

Leren, reflecteren, groeien

Heb je vragen over en/of problemen in je dagelijkse werkpraktijk en behoefte aan feedback van collega’s? Geef je dan op voor bni Intervisie. Intervisie is een Nederlandse vinding en wordt in het Engels treffend vertaald als peer to peer coaching. Dat is wat intervisiecoach Aart Helder doet: gelijkwaardige collega’s samenbrengen en hen leren om elkaar te coachen. Groepsreflectie, individuele bewustwording en eigen actie vormen de kern van intervisie.

 

Hoe bereid ik me goed voor op een aanbesteding of pitch? Hoe kan ik mijn team beter aansturen? Ik weet hoe ik moet acquireren, maar wat maakt het voor mij zo lastig? Hoe ga ik het gesprek aan met mijn leidinggevende? Hoe stel ik grenzen richting opdrachtgevers en aannemers? Hoe kan ik beter omgaan met deadlines en alle stress die daarbij komt kijken? Hoe verbeter ik mijn work-life-balance? De vragen die aan bod komen zijn zo divers als de deelnemers zelf. Essentieel is een gelijkwaardige groep die reflectievragen combineert met bruikbare tips.

 

Wat brengt het jou?

 

Waarom zijn deelnemers enthousiast?

·       Intervisie geeft inzicht in de eigen werksituatie en brengt nieuwe perspectieven en oplossingen;

·       Intervisie verbetert het reflectieve vermogen en vergoot de zelfkennis/mensenkennis;

·       Intervisie werkt aantoonbaar stress-verlagend en probleemoplossend;

·       Intervisie verstevigt je communicatieve vaardigheden zoals waardevrij luisteren, feedback geven en open vragen stellen

 

Voor wie?

Intervisie biedt kansen voor iedereen die werkzaam is in de sector, zowel zelfstandig als binnen bureaus. bni werft momenteel samen met BNA en BNO voor een nieuwe lichting. Er zullen groepen worden samengesteld voor zelfstandigen, voor eigenaar/directeuren, voor medewerkers.

 

Proces inschrijven en intake

Je kan nu aanmelden voor groepen die starten in de lente door een mail te sturen naar ‘info@bni.nl’. Na je aanmelding ontvang je een intakeformulier en neemt Aart Helder contact met je op voor een intakegesprek. Op basis daarvan besluit jij of je deelneemt en bni Intervisie inderdaad aansluit op jouw behoefte en word je ingedeeld in een groep (6-7 personen).

 

Tijdens de kick-off leer je elkaar, de methode en de coach kennen. Vervolgens plan je 4 sessies onder begeleiding. De insteek is dat de groep daarna zelfstandig doorgaat. De praktijk leert dat groepen in ieder geval een jaar samen doorwerken.

 

Investering

De prijs voor kick-off meeting (3 uur) en vier begeleide sessies (van 3 uur) is in totaal:

Leden van BNA, bni, BNO, BNSP en NVTL: € 275,- per persoon

Niet-leden: € 330,- per persoon. Deze bedragen zijn exclusief btw.

 

De intakefase is geheel gratis. Besluit je na de kick-off meeting om te stoppen, dan brengen we 25% van het deelname bedrag in rekening. Daarna ben je het gehele bedrag verschuldigd.

 

Aart Helder

Aart Helder werkte 15 jaar in de creatieve sector (cultuur, media en design) alvorens zich te richten op mensen en organisaties. Sinds 2016 werkt hij als coach en trainer in uiteenlopende organisaties (o.a. Triodos Bank, Nederlandse Vereniging van Journalisten NJV, de BNO en DuPho). Helder verzorgt trainingen en ontwikkelde zijn eigen methode om intervisie te begeleiden. (www.aarthelder.nl)

 

Wat zeggen de deelnemers?

“Het meest nuttig vond ik de confrontatie met jezelf en vervolgens de urgentie om er iets mee te doen.” Moon Brader – architect

“Intervisie vond ik goed omdat ik aandacht en tijd heb besteed aan het functioneren van mezelf en mijn bedrijf. De groep en het programma bieden daarvoor een veilige en uitdagende omgeving.” Jenny Lindhout – ontwerper/illustrator

“Ik heb er echt ontzettend veel aan gehad. Het was heel fijn om te kunnen sparren met gelijkgestemden die in dezelfde fase zitten van hun leven en carrière.” Lisanne Simon – project manager

 

agenda  01-01-2021 - 21-03-2021 

125 jaar wonen in Stedelijk Amsterdam

 

Meer info en tickets reserveren kan hier.

agenda  07-01-2021 - 07-01-2021 

Grip op ondernemerschap

Als creatieve professional of klein bureau kun je je op zeker moment niet meer afsluiten voor de zakelijke kant van je onderneming. Klanten komen niet meer zo makkelijk over de drempel, het bulkt van de concurrenten óf je hebt het elke dag juist te druk met opdrachtgevers, het aansturen van medewerkers en het uitvoeren van projecten.

 

Leren ondernemen

Succesvol ondernemen hoeft gelukkig niet moeilijk te zijn en in deze workshop leer je op een toegankelijke manier over alle aspecten van het ondernemerschap. Elk onderwerp wordt in een module van een dagdeel behandeld, zodat je de nodige diepgang bereikt en grip krijgt op alle belangrijke aspecten van jouw bedrijf. De reeks wordt afgesloten met presentaties van de plannen van iedere deelnemer. We sluiten de reeks af met presentaties van de plannen van alle deelnemers.

 

De groep is klein (max 10 personen) en er is volop gelegenheid om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen. Als de maatregelen dit toelaten zal de workshopreeks op locatie worden gegeven. Mochten in januari, of ergens anders in het traject, de maatregelen toch weer verscherpen zal de workshopreeks online verder gaan!

 

Deze workshopreeks geeft je grip op ondernemerschap. Je gaat naar huis met direct toepasbare kennis en een handig werksjabloon waarmee je op een praktische en concrete manier met elk onderwerp aan de slag kunt.

 

Wat leer je?

 

Wat kun je verwachten?

 

Voor wie?
De workshopreeks is bedoeld voor zelfstandige professionals en kleinere (interieur)architecten-, ontwerp- en ingenieursbureaus.

 

Trainer

Alle modules worden verzorgd door Ries Meertens (Coaching Creative Companies). Ries helpt ondernemers in de creatieve sector met het oplossen van lastige knelpunten, de professionalisering van hun bedrijfsvoering en het waarmaken van dromen en ambities. Ries zet hiervoor de ruim 25 jaar ervaring in die hij heeft opgedaan als oprichter en mede-eigenaar van diverse grote bureaus. Zijn coachees profiteren van zijn marktkennis, mensenkennis, praktische inzichten en handige tools, waarmee zij hun zaken prettiger, beter en efficiënter laten verlopen. Ries was oprichter en eigenaar van een groot industrieel ontwerpbureau (MMID in Delft) en vier jaar managing partner bij Kraaijvanger Architects.

 

Kosten
Leden van bni, BNO en BNA kunnen zich voor dit traject aanmelden en meedoen voor de BNA-ledenprijs* van 1250 euro (i.p.v. 1550 euro) excl. btw.
Stuur ons een mail via: academie@bna.nl voor het aanmelden, dan ontvang je de juiste factuur.

 

Kijk ook even op de Werktuig PPO-website voor meer informatie over een mogelijke aanvraag voor cofinanciering van jouw ontwikkelplan.

Naast de cofinanciering (1/3 van de kosten) vanuit PPO wordt ook een bijdrage van de werkgever en de werknemer of zelfstandige verwacht.

 

Wanneer?
De reeks bestaat uit 6 dagdelen tussen 7 januari en 31 maart 2020

 

 

 

*) voor het reguliere BNA Acadmie-aanbod geldt voor bni-leden het niet-leden tarief!

 

agenda  18-01-2021 - 24-01-2021 

IMM Cologne

 

agenda  08-02-2021 - 12-02-2021 

Bouwbeurs

Vakbeurs voor bouw in Nederland. Jaarbeurs Utrecht meer info hier.

agenda  05-03-2021 - 05-03-2021 

Training: positioneren en acquireren

Deze training maakt onderdeel uit van een serie van 7 kerncompetenties.  De sociale en de commerciële kant van de creatieve praktijk staan centraal. Alle onderdelen zijn los te volgen. Ontwerpbureaus hebben meegewerkt aan de opzet van deze trainingen. Je krijgt veel tips en tricks en je leert direct hoe je alles kunt toepassen.

 

 

Positionering is een brand-management instrument waarvoor de laatste jaren de belangstelling enorm is toegenomen. Waar deze techniek vroeger alleen door aanbieders van consumentengoederen werd gebruikt, zie je nu dat haast elk bedrijf nadenkt over zijn positionering.  Positioneren gaat aan acquireren vooraf. Je moet eerst weten wat je profiel is. Wat heb je jouw opdrachtgever te bieden? Waarin onderscheid jij je van je collega’s? Wie zijn je klanten, wat zijn hun behoeftes en hoe speel jij daar zodanig op in dat samenwerking vanzelfsprekend wordt? Kortom: wat maakt jou uniek?

 

In deze training leer je hoe je je eigen positie bepaalt en definieer je een ‘waardepropositie’; je eigen verhaal, dienstaanbod en de argumenten waarmee je op een natuurlijke manier straks je klanten overtuigt. Er zijn veel manieren om op een prettige manier acquisitie te doen en iedereen kan daar zijn eigen successtrategie in toepassen. Doel is dat klanten voor jou kiezen. Hoe krijg je dat voor elkaar?  In deze module leert de deelnemer welke mogelijkheden er zijn om het eerste contact te leggen, hoe je stap voor stap toewerkt naar een opdracht en hoe je op een natuurlijke manier met je opdrachtgever aan de slag gaat.

Programma

Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

·       Klantbehoefte definiëren
·       Methodes om positie te kiezen
·       Bepalen waarde propositie
·       Hoe vind je je klant
·       Contact leggen in verschillende situaties
·       Verschillende acquisitietechnieken
·       Het voeren van acquisitiegesprekken
·       Acquisitie op de agenda houden
·       Het binnenhalen van je klant

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

Leden bni: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

Aanmelden kan hier

agenda  12-03-2021 - 14-03-2021 

Beurs Eigen Huis

agenda  19-03-2021 - 19-03-2021 

Training relatie met klant

Een goede pro-actieve relatie met de opdrachtgever vraagt om inzicht, inlevingsvermogen, niet-aflatende aandacht, planmatig gegevensbeheer en het diepgewortelde besef dat er uiteindelijk zaken moeten worden gedaan. Opdrachtgevers verwachten vooral een pro-actieve opstelling. Feitelijk zou je eerder dan de klant zelf moeten weten wat hij de komende periode wil gaan doen. Hoe ga je het gesprek daarover op een constructieve manier aan? Zijn er kansen een project te verbreden, verdiepen of vergroten? Wat is daar aan de klantzijde aan inzet en middelen voor nodig? Wie zitten er aan de andere kant van de tafel, wat zijn hun belangrijkste issues en hoe zijn de krachten verdeeld? Bij voorkeur bouw je een relatie op die minder projectgericht en dus structureler is.

 


Programma

 

·       Wat wil de klant, werkelijk?
·       Leren discussiëren over een briefing
·       Hoe geef ik goed aan wat ik nodig heb om tot goed werk te komen?
·       Het belang van goede klantbehandeling en klantrelaties
·       Zorgen voor een goede afstemming met de klant
·       Hoe zit de organisatie van de klant er uit en wat voor belangen spelen er?
·       Het verbeteren van de klantrelatie, zodat meer rendement gemaakt kan worden
·       Nieuwe projecten of ideeën pitchen

 

Kosten
bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro  per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

agenda  26-03-2021 - 28-03-2021 

Duurzame Woonbeurs

Op 26, 27 en 28 maart 2021 zal de tweede editie van de Duurzame Woonbeurs plaatsvinden in De Kromhouthal in Amsterdam. Een terugblik van de eerste editie en alle info over wijze van deelnemen in 2021, vind je op deze website.

 

 

Stand mixplein 2019 – bni-lid Ingrid Hendrickx @ Interiorsense.nl 

 

agenda  01-04-2021 - 04-07-2021 

Together! The New Architecture of the Collective

In het voorjaar van 2021 opent in Delft de internationale tentoonstelling Together! The New Architecture of the Collective. De expositie werpt een interessant licht op de stille revolutie in de architectuur: ontwerpen voor gezamenlijke bewoning. In ons vakblad NOOK 3 van 2020 lees je het artikel “De kansen van architectuur voor het collectief”, een gesprek met projectleider Darinka Czischke over de urgentie van het opbouwen van gemeenschappen in plaats van woningen, de aanpak die daarbij nodig is en succesvolle internationale voorbeelden. Bestel NOOK 3 2020 hier.

 

Together! The New Architecture of the Collective werd ontwikkeld door het Vitra Museum in Weil am Rhein, Duitsland en was al te zien in Le Grand Hornu in Hornu, België en in het Grassi Museum in Leipzig, Duitsland. Van 1 april tot 4 juli 2021 is de tentoonstelling te zien in Arsenaal Delft, Korte Geer in Delft. www.co-lab-research.net/together

“The majority of these will have to be built in the cities. This is not only a quantitative task, but urban living in the 21st century is also accompanied by major challenges in areas such as affordability, sustainability, quality of life, inclusiveness and life course stability. To fulfil this task, cooperation between businesses, government, knowledge institutes and citizens is needed: we can do this together! One of the most innovative answers to these challenges has been a silent revolution in contemporary architecture – towards collective building and living. Recent design approaches of this ‘architecture of the collective’ are captured in the exhibition Together! The New Architecture of the Collective”.

 

agenda  09-04-2021 - 09-04-2021 

Training onderhandelen

Leer beter onderhandelen met je klant

 

Een belangrijk aspect van goed functioneren als ondernemer, projectmanager, leider, manager of ZZP-er is onderhandelen. Je onderhandelt over de briefing, timings, planningen, samenwerkingspartners en natuurlijk over geld.

Deze training staat vooral in het teken van het financiële deel van de onderhandeling. Die begint met een goede voorbereiding. Wat is mijn (uur)tarief? Wat is mijn opslag? Van daaruit ga je onderhandelen over projectprijzen en (retainer)fees.

De basis van deze training is de Harvard methode, die leert hoe je stapsgewijs meer uit het onderhandelingsproces kunt halen.

 

Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:

Bepalen van je uurtarief
Begrijpen van businessmodel van de ‘urenfabriek’
Motiveren van je uurtarief
Kengetallen en criteria uit de branche
Principieel onderhandelen in 4 stappen
Scheiden van persoon en inhoud
Verschillende onderhandelingsstijlen
Onderhandelen met een machtige(re) partij
Cases uit de eigen praktijk
Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

 

agenda  18-04-2021 - 18-04-2021 

Training leiding geven aan creatieven

Stimuleer door het geven van feedback

 

Van zelfstandig werkzame ontwerpers én van ontwerpers die werken bij een bureau wordt steeds vaker verwacht dat ze ook leiding kunnen geven aan een (creatief) projectteam.

Maar hoe geef je je team voldoende creatieve vrijheid zonder de randvoorwaarden van de opdracht uit het oog te verliezen? Hoe geef je feedback op voorstellen, voer je goede evaluatiegesprekken en stimuleer je je collega’s of anderen binnen een projectteam?

Het is primair van belang goed vast te stellen waar de kracht van de verschillende teamleden ligt. Er is een verschil tussen talent en ambitie; willen is niet altijd kunnen. Zorg ervoor dat iedereen doet waar hij of zij goed in is en bouw van daaruit verder aan de ontwikkeling van hun talenten. Haal het maximale uit de ander en waak er voor eigen ideeën te laten domineren. Een bekende valkuil is het ‘zelf ontwerpen om te helpen’.

 

Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:

In deze module leer je alle (basis)vaardigheden van leidinggeven. Het duidelijk instrueren en begeleiden van nieuwe medewerkers tot het delegeren van taken aan goed functionerende medewerkers. Je kan na het volgen van de module meer uit het team halen en daarmee ook beter creatief werk produceren. Dit leidt tot gemotiveerde collega’s en blije klanten.

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.
De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

 

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

agenda  21-05-2021 - 21-05-2021 

Training stijlen van communiceren

Bereik meer met je communicatie

In deze training is veel aandacht voor stijlen van communiceren. De deelnemer leert de verschillende stijlen van communicatie herkennen en er mee om te gaan. Als je in staat bent je communicatie af te stemmen op de stijl van de ander, maak je gemakkelijker contact en komt je boodschap beter over. Om hiermee goed aan het werk te kunnen moet je eerst bewust zijn van je eigen communicatiestijl. Daarna kan je het communiceren met mensen met een andere stijl gaan oefenen.

Het creëren van een sfeer van wederzijds vertrouwen is cruciaal in vrijwel ieder gesprek. De taal en je lichaamstaal zijn belangrijke hulpmiddelen. Met lichaamstaal kan worden afgestemd op de ander. Pas daarna kan je gaan sturen en doelgericht gaan communiceren. Ook krijg je informatie door de problematiek te bekijken vanuit het oogpunt van de ander.

 

In deze training komen de volgende zaken aan bod:

 

Trainer: Ernst van Dijk van GIFT (training en advies binnen creatieve sector).

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

 

Aanmelden kan  hier

 

agenda  28-05-2021 - 28-05-2021 

Training project- en zelfmanagement

Leer de basistechnieken van goed project- en zelfmanagement
Goed projectmanagement vereist verschillende vaardigheden. Hoe kom je bijvoorbeeld tot een heldere planning en een duidelijk overzicht van de kosten? Hoe vind je de kortste weg naar je doel en zorg je voor een goede samenwerking?

En hoe zit het met jezelf? Efficiënt werken, lijkt vanzelfsprekend, maar is niet voor iedereen even eenvoudig. Schuif je altijd de lastige klussen op voor later? Ben je snel afgeleid en heb je moeite met deadlines? Dan is het tijd om te leren hoe je jezelf kunt managen.

 

Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

 

 

— Follow thhis workshop in English  —> November 27th 2020!

 

Kosten

bni-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten. Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode (interieur)architecten (BEP).

 

Aanmelden kan hier

 

 

Deze traning wordt ook gegeven op 28 mei 2021 in het Nederlands.

agenda  12-09-2021 - 14-09-2021 

Interieur Collectie Dagen

Op 12, 13 en 14 september 2021 vinden de Interieur Collectie Dagen plaats. Alle info over deelname of bezoek vind je hier.

 

Zondag 12 september 2021: 12:00 uur – 18:00 uur
Maandag 13 september 2021: 10:00 uur – 21:00 uur
Dinsdag 14 september 2021: 10:00 uur – 18:00 uur

 

Adres
Evenementenhal Gorinchem
Franklinweg 2
4207 HZ Gorinchem

vind een interieur­architect

vind een IA

word lid

 

Profiteer van de voordelen van een lidmaatschap van bni. Word nu lid

 

klik hier

word lid